تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

وزیر بهداشت آمریکا: شیوع کرونا در ایالات متحده افزایش می‌یابد

«الکس آزار» (Alex Azar) وزیر بهداشت آمریکا اگرچه درشرایط کنونی خطر ابتلا به کرونا را برای شهروندان آمریکایی پایین دانست، اما گفت: شرایط می‌تواند به سرعت تغییر کند و شاهد موارد بیشتری از ابتلا در این کشور خواهیم بود.
ویروس کرونا در آمریکا
رویداد۲۴ وزیر بهداشت آمریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید، درحالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری و مایک پنس معاون وی نیز درکنارش حضور داشتند، با تعریف و تمجید از ترامپ گفت: ما از همان ابتدا این وضعیت را پیش بینی می‌کردیم و انتظار آن می‌رفت که خطر ابتلای اغلب آمریکایی‌ها به ویروس کرونا با توجه به اقدامات قابل توجه رئیس جمهوری و مواردی که وی اعلام می‌کند، پایین خواهدبود.

آزار ادامه داد:، اما این شرایط می‌تواند به سرعت تغییر کند، شاهد موارد ابتلا بیشتری در آمریکا خواهیم بود همانطور که اکنون افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونا در کشور هستیم.

وزیر بهداشت آمریکا، به ابتلای افراد در دو سطح خفیف و شدید به این ویروس اشاره کرد که اشخاصی که احساسی سرماخوردگی و یا آنفولانز می‌گیرند بهتر است درمنزل مانده و به مداوای خود بپردازند، اما کسانی که در برابر بیماری دچار ضعف بوده، نیازمند مراقبت‌های درمانی و بستری شدن در بیمارستان هستند.

آزار گفت: پیام اولیه ما به شهروندان آمریکایی و بعنوان نخستین راهبرد در برخورد با ویروس کرونا این است که تا حدامکان از انجام سفر‌ها و ورود و خروج به مکان‌ها و مناطقی که در آن بیشترین آلودگی به این ویروس وجود دارد، کاهش یابد.

تنها ساعاتی بعد از جان باختن اولین مورد از مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ شامگاه شنبه ۱۰ اسفندماه برای مهار این ویروس مرگبار از تمدید اعمال محدودیت سفر خبر داد.

ترامپ در کنفرانس خبری در کاخ سفید محدودیت‌های سفر به ایران، کره جنوبی و ایتالیا را اعلام کرد.

ترامپ افزود: ممنوعیت کنونی سفر به ایران برای اتباع خارجی که از ۱۴ روز گذشته در این کشور بوده‌اند، تمدید می‌شود.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین طی بیانیه‌ای هشدار آمیز از شهروندان آمریکا خواست که از سفر به بخش‌هایی از ایتالیا و کره جنوبی که تحت تأثیر ویروس کرونا قراردارند، خودداری کنند.

کنفرانس خبری ترامپ در مورد شیوع ویروس کرونا در حالی انجام شد که یکی از ساکنان شهر «کینگ کانتی» در نزدیکی سیاتل اولین کسی بود که در آمریکا به علت ویروس کرونا ساعاتی گذشته جان خود را از دست داد.

تا کنون ۱۵ مورد ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا تایید شده و ۴۶ مظنون که از کشور‌های دیگر به ایالات متحده بازگشته‌اند، قرنطینه شده‌اند.

کاخ سفید درحالی مدعی است که شیوع کرونا را تحت کنترل درآورده که ارتش آمریکا در مورد خطرناک بودن این ویروس به نظامیان خود در سراسر جهان هشدار داده است.

متیو داناوان مسئول امور پرسنل پنتاگون به تازگی در یادداشتی، مقام‌های ارشد وزارت دفاع را نسبت به تهدید فزاینده ویروس کرونا برای نظامیان آمریکایی در سراسر جهان آگاه کرد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، آمریکا
نظرات شما
پیشخوان