تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
معاون سازمان حمایت عنوان کرد؛

رصد بازار کالاهای اساسی در اولویت بازرسی‌ها

معاون سازمان حمایت از رصد بازار کالاهای اساسی خبر داد و گفت:تمامی انبارهای محل ذخیره‌سازی کالاهای اساسی تحت کلید دولت بوده وهرگونه خروج کالا از آنها در قالب سامانه جامع انبارها کنترل می‌شود.

رصد بازار کالاهای اساسی

 

رویداد۲۴ سید جواد احمدی از افزایش حجم تعداد بازرسی‌ها به دلیل شرایط خاص بازار خبر داد و گفت: از سه تا ۸ اسفند ۹۸، تعداد بازرسی‌های صورت گرفته از بازار به ۶۶ هزار و ۹۷۵ مورد رسیده که به تبع آن، تعداد پرونده‌های تشکیل شده، ۴۸۵۸ مورد بوده است.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در این میان ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده بیش از ۷۰ میلیارد تومان بوده است؛ ضمن اینکه ۷۳۹ مورد گشت مشترک با تعزیرات انجام شده که بر این اساس، تعداد شکایات دریافتی در مجموع ۵۷۰۵ مورد بوده است که از این رقم، ۵۲۲۹ مورد مربوط به ستاد خبری ۱۲۴ و ۴۷۶ مورد هم مربوط به اپلیکیشن اعلام قیمت بوده است.

احمدی اولویت‌های بازرسی را گوشت قرمز، گوشت مرغ، شکر، تخم مرغ و میوه، اعلام کرد و گفت: بازرسان بازرسی‌های مداومی را به فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارند و به شدت بازار را رصد می‌کنند؛ این در حالی است که خریدهای مردم دو برابر شده، اگرچه هیچ کمبودی در بازار نیست و به شدت بازار رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی انبارهای محل ذخیره سازی کالاهای اساسی و نیز آن دسته از تولیدکنندگانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دریافت کرده‌اند، تحت کلید دولت است، گفت: این انبارها از طریق سامانه جامع انبارها رصد می‌شوند و هر گونه خروج کالاها از سوی دولت کنترل شده و حواله‌های مرتبط با خروج کالاها نیز از سوی دولت صادر می‌شود.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کالای اساسی
نظرات شما
پیشخوان