تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۸ نظر

زجرکش کردن مسلمانان توسط هندو‌ها در دهلی

روزنامه گاردین در گزارشی به جنایات سازمان یافته هندو‌های متعصب علیه مسلمانان در خشونت‌های اخیر در دهلی نو پایتخت هند پرداخته است.

زجرکش کردن مسلمانان توسط هندو‌ها در دهلیرویداد۲۴ به دنبال اعتراضات گسترده اخیر در هند در اعتراض به قانون جنجالی شهروندی که علیه مسلمانان به شمار می‌رود، خشونت هندو‌ها علیه مسلمانان در این کشور به شدت افزایش یافته است.

در دسامبر سال ۲۰۱۹، مجلس اعیان پارلمان هند، لایحه اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان از کشور‌های همسایه را به تصویب درآورد که منتقدان معتقدند که این لایحه بخشی از دستور کار دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور برای به حاشیه راندن مسلمانان این کشور و اهانت به اصول برابری در قانون اساسی هند است.

در روز یک شنبه انتشار تصاویر حمله یک گروه هندو به یک فرد مسلمان که در حال بازگشت از مسجد به خانه بود واکنش‌های زیادی را برانگیخته است.

خبرگزاری رویترز در این زمینه نوشته، «محمد زبیر» ۳۷ ساله در مسیر مسجد به خانه با عده‌ای از هندو‌های متعصب مواجه می‌شود که فورا توسط آن‌ها محاصره می‌شود و زیر ضربات چوب، میله‌های آهنی و مشت و لگد آن‌ها گرفتار می‌شود.

وی درباره این حمله گفت: «من از آن‌ها پرسیدم چرا به من حمله می‌کنید؟ آیا کار اشتباهی کردم؟ اما آن‌ها به حرف من گوش نمی‌دادند و به فریاد می‌زدند این مسلمان حرام زاده را بکشید. کلی آدم آنجا ایستاده بود و هیچ کس به کمک من نیامد.»

رویترز در ادامه گزارش داده است در نزدیکی محل حمله به زبیر در هلی نو پایتخت هند، معترضان هندو و مسلمان به مدت چندین ساعت با درست کردن موانعی شبیه به سنگر با پرتاب سنگ و بمب‌های دست ساز با یکدیگر به زد و خورد پرداختند.

اما روزنامه گاردین می‌گوید که در این درگیری‌های ۴ روزه در شمال شرق دهلی نو تعداد از مساجد به آتش کشیده و مسلمانان زنده زنده در خانه هایشان سوزانده شده‌اند و یا آن‌ها را به خیابان‌ها کشانده و مورد ضرب و شتم شدید قرار داده‌اند. فروشگاه‌های و اماکن متعلق به مسلمانان به آتش کشیده شده و در خیابان‌هایی که مسلمانان و هندو‌ها پیش از این مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کردند اجساد کف خیابان دیده شده و مغازه‌ها و منازل زیادی تخریب شده‌اند.

گاردین می‌گوید که پلیس هند در بسیاری از موارد کنار ایستاده و یا حتی به کمک هندو‌ها رفته و در این جنایات به آن‌ها ملحق شده است.

این مساله مهمی است که دیدگاه برخی تحلیلگران درباره سازمان یافته بودن خشونت‌ها علیه مسلمانان را تقویت می‌کند.

گاردین در ادامه گزارش داده است که هندو‌های متعصب در خیابان‌ها جلوی مردان را گرفته از آن‌ها درخواست کارت شناسایی می‌کنند، اگر کسی امتناع کند به زور وی را مجبور می‌کنند تا کارت شناسایی خود را نشان دهد و در غیر اینصورت در اقدامی توهین آمیز نگاه می‌کنند ببینند ختنه کرده است یا نه! اگر اثبات شود که مسلمان است شروع به ضرب و شتم وی به قصد کشتن وی می‌کنند.

براساس گزارش گاردین، «عمران خان» ۳۰ ساله گرفتار همین اوباش هندو شده است. او می‌گوید آنقدر مرا زدند که بیهوش شدم و پس از ساعت‌ها در کنار یک روخانه و در حالیکه طنابی دور گردنم بود به هوش آمدم. عمران خان می‌گوید آن‌ها به تصور اینکه من مرده ام مرا رها کرده بودند.

ناآرامی‌ها در هند از دسامبر سال ۲۰۱۹ و پس از آن بالا گرفت که پارلمان هند قانونی را با حمایت دولت این کشور به تصویب رساند که براساس آن به شهروندان غیرمسلمان کشور‌های اطراف این کشور تابعیت هندی اعطا میشود؛ اقدامیکه مسلمانان آن را شدیدا تبعیض آمیز و نشانه‌ای تلاش‌های دولت مودی برای منزوی کردن بیشتر مسلمانان در این کشور می‌دانند.

طبق این قانون اقلیت‌های دینی کشور‌های منطقه از جمله هندوها، سیک‌ها و مسیحیان می‌توانند تابعیت هندی دریافت کنند، اما مسلمانان از دریافت آن محروم هستند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند که حامی اصلی این قانون است می‌گوید که این قانون برای حمایت از اقلیت‌ها در افغانستان، پاکستان و بنگلادش ضروری است و مدعی است که این قانون به هیچ وجه علیه مسلمانان نیست.

این در حالیست که به عنوان مثال هزاران مسلمان روهینگیا در مرز‌های بنگلادش از سوی دولت میانمار رانده شده و دولت بنگلادش نیز از پذیرش این افراد که اصالتا هندی محسوب می‌شوند خودداری می‌کند.

موج تازه اعتراضات به این قانون همزمان با سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، که به اتخاذ سیاست‌های ضد مسلمانان مشهور است، به دهلی نو آغاز شد.

درگیری‌ها در پایتخت هند، اما از اواخر روز یکشنبه و بعد از آن آغاز شد که هندو‌ها با تجمعات اعتراضی مسلمانان در اعتراض به قانون جنجالی اعطای شهروندی مخالفت کردند.

هندو‌ها در اقدامی اعتراضی، به چندین مسجد و تجمعات مسلمانان در دهلی نو حمله کردند.

براساس گزارش شبکه ان دی تی وی هند، ۴۷ نفر در درگیری‌های بین ۲۳ تا ۲۶ فوریه در پایتخت هند کشته شده اند که اغلب آن‌ها از مسلمانان هستند. صد‌ها خانه و مغازه مسلمانان نیز به آتش کشیده و تخریب شد.

خشونت علیه مسلمانان هند واکنش مردم دیگر کشور‌ها را نیز به دنبال داشته است.


بیشتر بخوانید: ناگفته‌های پدر و مادر غزاله از پرونده قتل دخترشان


براساس گزارش ان دی تی وی، هزاران نفر در شهر‌های مختلف اروپایی مانند بروکسل، هلسینکی، لاهه، استکهلم، دوبلین، پاریس، برلین، مونیخ و لندن در اعتراض به این خشونت‌ها در روز شنبه ر. مقابل سفارت‌های هند در این کشور‌ها تجمع اعتراضی برپا کردند وخواستار توقف خشونت‌ها و محاکمه عوامل آن شدند.

منبع: رکنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار حوادث ، هند
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
2
وحشیا ...الکی هم میگن هندوها مردمی آرام و صلح طلبن ...پای سیاست و منفعت طلبی که بیاد وسط معلوم میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
1
اگه برعکس بود الان همه دادشون دراومده بود از شبکه های ماهواره بگیر تا سیاستمدارا یه عده از ملتِ از دین بیزار ما هم که فکر میکنند همه خوبن به جز مسلمانا
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
1
1
هندوهای کثیف منتظر باشید ما مسلمانها مثل اوار روی سر شما خراب میشویم وتک تک شما را مثل سگ میکشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
2
خداوند لعنتشان کند و به ما نیز توفیق جهاد برای ستاندن حق مظلومان بی پناه عطا بفرماید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
2
مسلمانان در ایران چطور ?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
2
اينجاست كه بايد گفت جاى حاج قاسم خالى است. ميگفتند ما صدها حاج قاسم داريم من حقير در چند كامنت نوشتم نداريم ولى در اينده ان شاء الله خواهيم داشت. حالا اگر داريم بسم الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
0
آخه واقعا چرا مسلمانهای هند خیلی آرام و اکثرا سطح سوادشون از متوسط جامعه هند بالاتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
0
0
متاسفانه بخاطر جمعیت زیاد هند و بازار بسیار بزرگ و وسوسه انگیزش برای کشورهای دنیا و کشورهای مسلمان خیلی از کشورهای مسلمان و یا همه شون بخاطر منافع سیاسی روی کشتار مسلمانان در هند حساس نیستند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان