تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

سازمان جهانی بهداشت: تلفات کرونا از آنچه در ابتدا می‌پنداشتیم بیشتر است

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد آمار مرگ و میر ناشی از بیماری نوظهور کرونا در جهان بیشتر از میزانی است که این سازمان در ابتدای شیوع آن برآورد کرده بود.
افزایش جهانی تلفات کرونا
رویداد۲۴ یورونیوز نوشت: تدروس آدهانوم غبریسوس، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت شامگاه سه‌شنبه سوم فوریه (۱۳ اسفند) با اعلام این مطلب گفت: «اکنون میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کووید ۱۹ در جهان [به طور میانگین]حدود ۳.۴ درصد گزارش شده است. بررسی مقایسه‌ای نشان می‌دهد که تلفات آنفلوآنزای فصلی به مراتب کمتر است، چون این بیماری تنها باعث مرگ ۱ درصد از مبتلایان می‌شود.»

تدروس هفته پیش گفته بود نمایندگان سازمان جهانی بهداشت در چین دریافته‌اند که میزان تلفات کرونا در شهر ووهان، کانون اصلی شیوع بیماری، بین ۲ تا ۴ درصد در داخل شهر و ۰.۷ درصد در خارج از آن بوده است. تا این زمان گفته می‌شد که میانگین جهانی مرگ و میر ناشی از کرونا حدود ۲ درصد است.

با این حال مقامات رسمی در تلاشند تا تعداد دقیق مرگ و میر را پیدا کنند، زیرا بسیاری از افرادی که جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند، در ابتدا علائم خفیفی داشته و برای معالجه به مراکز درمانی مراجعه نکرده‌اند.

تدروس با اظهار امیدواری از موفقیت در مهار کرونا گفت: «حتی در شرایط کنونی که تقریبا ۹۱ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده و بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند، مهار آن هنوز هم در سرتاسر جهان امکان پذیر است.»

وی افزود: «ما می‌دانیم که مردم درگیر ترس و بی‌اعتمادی هستند. ترس یک واکنش طبیعی انسان در برابر هر گونه تهدیدی است، به ویژه تهدیدی که به طور کامل شناخته شده نباشد. اما ما هرچه اطلاعات بیشتری به دست می‌آوریم، این ویروس و بیماری ناشی از آن را بهتر می‌شناسیم.»

بیشتر بخوانید: آمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به ۷۹ نفر افزایش یافت

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با این همه بزرگ‌ترین چالش حاضر در پیوند با بیماری همه‌گیر کرونا در جهان را «اختلال شدید و فزاینده در عرضه تجهیزات بهداشتی برای محافظت شخصی» دانست، شرایطی که به گفته او به دلیل «افزایش تقاضا» از سویی و موارد «احتکار و سوء استفاده» از سوی دیگر به وجود آمده است.

کارکنان بیمارستان‌ها و کادر درمانی در سراسر جهان بیش از سایر مردم به تجهیزات لازم برای محافظت از جان خود و بیماران در برابر آلودگی ویروسی نیاز دارند.

تدروس آدهانوم غبریسوس در این زمینه گفت: «بدون حمایت کافی از کارکنان بهداشت و درمان ما نخواهیم توانست ویروس کووید ۱۹ را مهار کنیم.»

وی با دادن این هشدار از دولت‌ها و صنایع تجهیزات درمانی خواست تا تولید خود را «تا ۴۰ درصد» افزایش دهند تا نیاز روز افزون جهانی در این زمینه برآورده شود.

مقام‌های سازمان جهانی بهداشت تا کنون گفته‌اند که کمبود این گونه تجهیزات جان پزشکان، پرستاران و دیگر افرادی را که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، «به طرز خطرناکی» تهدید می‌کند.
منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان