تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

کرونا برای کودکان چقدر خطرناک است؟

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا گفت: مرگ و میر در کودکان زیر ۱۰ سالی که به کرونا مبتلا می‌شوند بسیار کمتر است.

رویداد۲۴ ‌مسعود مردانی روز پنجشنبه افزود: کودکان زیر ۱۰ سال به دلیل اینکه سیستم ایمنی بالایی دارند اگر به ویروس کرونا مبتلا شوند بدن آنها مقاوم بوده و مرگ و میر در آنها بسیار کمتر است.

وی، آمار کودکان مبتلا به کرونا را در کشور بیان نکرد و اظهار داشت: مواردی از ابتلای کودکان زیر ۱۰ سال به این بیماری را داشته ایم که تحت درمان هستند.

این متخصص بیماریهای عفونی ادامه داد: علایم بیماری کرونا شامل تب، سرفه و تنگی نفس است و در مواد حادتر عفونت می‌تواند منجر به سینه پهلو (پنومونی یا همان عفونت ریه) یا مشکلات تنفسی شود، علائم بیماری شبیه آنفولانزا یا سرماخوردگی معمولی است و اگر کودکی این علایم را داشت باید به مرکز درمانی مراجعه کند.

مردانی اضافه کرد: شست وشوی دست‌ها و رعایت موارد بهداشتی تنفسی (پوشاندن دهان به هنگام عطسه یا سرفه با دستمال یا آرنج خم شده، سپس انداختن دستمال داخل سطح آشغال در بسته) از مواردی است که کودکان را در برابر ابتلا به کرونا واکسینه می کند.

وی تاکید کرد: همه افراد بویژه کودکان باید مایعات مانند آب بیشتر استفاده کنند و مصرف ویتامین C می‌تواند به درمان آنها کمک کند، کرونا ۸۰ درصد بدون علائم و ۲۰ درصد این بیماری علائم‌دار است که از این میان ۱۶ درصد آن خفیف و بین ۲.۵ تا ۳ درصد علائم شدید است.

این پزشک خاطرنشان کرد: مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در سالمندان بالای ۸۰ سال در کشور است.

مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر روز چهارشنبه به دو هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از کرونا نیز به ۹۲ نفر رسید. ۵۵۲ نفر در مجموع بهبود یافتند.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان