تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

صعود قیمت نفت در آستانه نشست اوپک

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی در آستانه نشست وزیران اوپک و امیدواری بازار به توافق این تولیدکنندگان برای کاهش بیشتر تولید نفت و تعدیل اثرات منفی شیوع ویروس کرونا بر بازار، بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد.
صعود قیمت نفت
رویداد۲۴ ‌بهای معاملات آتی نفت برنت ۶۷ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۵۱ دلار و ۸۰سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵۵ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۴۷ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته مارگارت یانگ یان، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس، قیمت‌های نفت از رشد کمتر از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا پشتیبانی شدند. همچنین بازار منتظر است گروه اوپک پلاس برای تعدیل اثرات منفی شیوع ویروس کرونا بر تقاضای جهانی، میزان عرضه خود را محدودتر کرده و به این ترتیب از قیمت‌ها حمایت کند.

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ فوریه رشد کمتر از حد انتظاری داشته است در حالی که صادرات این کشور برای نخستین بار از دسامبر به بیش از چهار میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

نشست رسمی وزیران نفت اوپک روز پنج شنبه برگزار می‌شود و سپس روز جمعه آن‌ها به همراه متحدانشان شامل روسیه پای میز مذاکره خواهند نشست.

عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک به دنبال جلب موافقت روسیه با کاهش بیشتر تولید نفت به منظور تقویت قیمت‌ها هستند که از زمان شیوع ویروس کرونا و ضعیف شدن تقاضا برای نفت یک پنجم افت کرده اند.

به گفته منابع آگاه، روسیه در عوض پیشنهاد کرده است توافق فعلی کاهش تولید اوپک پلاس تا پایان سه ماهه دوم امسال اجرا شود.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی علاوه بر ۲.۱ میلیون بشکه در روز محدودیت عرضه فعلی، خواهان افزودن شدن یک تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز به کاهش تولید در سه ماهه دوم است و ادامه توافق کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۲۰ است.

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA گفت: اگر اوپک پلاس به توافقی مابین پیشنهاد روسیه برای عدم تغییر توافقی فعلی و هدف عربستان برای کاهش ۱.۵ میلیون بشکه در روز اضافی برسد، ممکن است برای حمایت از قیمت‌های نفت کافی نباشد. اوپک پلاس باید پیام قدرتمندی به بازار ارسال کند و اگر با افزودن کمتر از یک میلیون بشکه در روز به کاهش تولید موافقت کند، قیمت‌ها به شدت سقوط خواهند کرد.

نگرانی‌ها نسبت به تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا ادامه دارد و رییس صندوق بین المللی پول اعلام کرده که شیوع این اپیدمی امید‌ها به رشد اقتصادی قویتر در سال میلادی جاری را از بین برده است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت نفت ، نفت
نظرات شما
پیشخوان