تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
ظریف در نشست خبری مشترک با موگرینی و بورگه برنده:

برجام یک توافقنامه برد -برد بود

وزیر امورخارجه گفت: اتحاد برای مقابله با افراطی گری یک ضرورت است که باید در این جهت تلاش کنیم.
رویداد24- وزیر امورخارجه گفت: اتحاد برای مقابله با افراطی گری یک ضرورت است که باید در این جهت تلاش کنیم.

محمدجواد ظریف روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بورگه برنده وزیر خارجه نروژ افزود: باید بدانیم که مقابله با افراطی گری ممکن است یک عنصر نظامی هم داشته باشد اما مقابله با این پدیده به گزینه هایی بیشتری نیاز دارد که به یک استراتژی مشترک نیاز داریم و باید راههای تامین نیروی انسانی و منابع مالی را قطع کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اتحاد در مقابله با افراطی گری تصریح کرد: البته این تشکل عراقی ها و سوری هاست که باید راه حل سیاسی پیدا کنند و ما نمی توانیم چیزی به آنها دیکته کنیم ولی می توانیم فرایند سیاسی را تسهیل کنیم.

وزیر امورخارجه در ادامه بر ضرورت کمکهای بشردوستانه در قالب همکاری مشترک به مردم تاکید کرد.

ظریف همچنین توافق هسته ای را یک توافق برد- برد عنوان کرد و اظهار داشت: معتقدیم توافق اتمی یک توافقنامه برد- برد بود و می دانیم که در برجام نقاط قوت و نقاط ضعفی وجود دارد. 

وی ادامه داد: آمریکا اعلام کرده که تحریمها روی کاغذ برداشته شده ولی بعد روانی آن باقی مانده و این فضای روانی هنوز وجود دارد؛ از بین بردن این بعد روانی تلاشهای فشرده ای لازم دارد.

وزیر امورخارجه یادآور شد: امروزبا خانم موگرینی صحبتهایی داشتم و فردا نیز با آقای کری جلسه خواهم داشت. 

ظریف افزود: وزارت خارجه آمریکا در بیانیه بروکسل هم اعلام کرد خود را متعهد به لغو تحریم ها می داند. در اصل این مردم ایران هستند که باید ببینند اجرای برجام درعمل چگونه است.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه افراطی گری از طرف هر شخص و گروهی را رد می کنیم، گفت: اقدام نظامی خطرناک است و تبعات سخت و ویران کننده ای به همرا دارد.

ظریف افزود: این امر محدود به یک منطقه خاص نمی شود و یک همکاری مشترک در این زمینه لازم است. 

وی با اشاره به نامگذاری سال2013 به نام سال جهان عاری از خشونت تصریح کرد: ایران اقدام نظامی علیه غیر نظامیان را رد می کند.

وی تاکید کرد: همه باید قبول کنند که راه حل نظامی هیچ نتیجه ای ندارد و همه باید توهم راه حل نظامی را کنار بگذارند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
ایول ظریف
نظرات شما
پیشخوان