تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۸

پنج سال زندان؛ مجازات نقض قرنطینه کرونا

سازمان بهداشت مسکو اعلام کرد: افرادی که در پایتخت از قرنطینه کرونا خودداری کنند تا پنج سال در زندان خواهند ماند.

پنج سال زندان مجازات نقض قرنطینه کرونارویداد۲۴سازمان بهداشت مسکو روز یکشنبه دستورالعملی را منتشر کرد که بر اساس آن افرادی که مشمول قرنطینه کرونایی می‌شوند درصورت خودداری از بسر بردن در قرنطینه، پرونده کیفری در مورد آنها تشکیل و قضات می‌توانند آنان را محکوم به پنج سال زندان کنند.

بر اساس مقررات جدید، افرادی که با دستور پزشک مظنون به ابتلا به بیماری کرونا می‌شوند و یا از کشورهای کرونایی به روسیه باز می‌گردند، در یک مرکز پزشکی ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد.

در دستورالعمل سازمان بهداشت مسکو گفته شده است که اگر اعضای خانواده فردی که به کشورهای کرونایی سفر کرده است نشانه بیماری نداشته باشد، نباید قرنطینه شود.

افرادی که قرنطینه می‌شوند در دوره تعیین شده باید از دیدار و تماس با بستگانشان خودداری کنند.

«ریسک سرایت بیماری کرونا از فرد مبتلا در صورتی که شرایط بهداشتی رعایت شود ازجمله استفاده از ماسک بهداشتی، بکارگیری ظروف غذاخوری جداگانه، شستن مرتب دست ها و استفاده از شوینده های ضدعفونی کننده ویژه دست و بدن و تهویه منظم اماکن کمتری دارد.»

در دستورالعمل سازمان بهداشت روسیه همچنین گفته شده است که اگر بیمار کرونایی در بیمارستان بستری شده است، بستگان وی نمی‌توانند از او بازدید کنند.

بستگان بیمار می‌توانند تحت شرایطی وسایل شخصی و مواد غذایی به وی در قرنطینه تحویل دهند اما محدودیت‌هایی وجود دارد که باید با مرکز اطلاعات سازمان بهداشت تماس گرفت.

افرادی که قرنطینه می‌شوند می‌توانند از تلفن برای ارتباط با بستگان خود استفاده کنند.

در صورتی که بیمار در خانه بستری شده و تنها است باید فقط در صورت نیاز فوری از خانه خارج شود و به مکان های کم جمعیت برود و حتما ماسک طبی بر صورت داشته باشد. باید از خدمات حمل مواد غذایی و وسایل با تماس تلفنی و نیز کمک دوستان و آشنایان استفاده کند.


بیشتر بخوانید: عربستان سعودی برای مقابله با کرونا، استان «قطیف» را قرنطینه کرد


کنترل بر افراد در قرنطینه‌ها که در اتاقک های ویژه بسر می برند ازجمله با استفاده از سیستم دوربین مدار بسته صورت می‌گیرد.

گفتنی است از حدود یک و نیم ماه پیش که مساله کرونا در روسیه بروز کرده است در این کشور بیش از ۳۶۰ مرکز برای قرنطینه افراد درنظر گرفته شده که حدود نیمی از این مراکز در زمان حاضر استفاده می‌شود.

بر اساس آخرین گزارش سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه که مسئول امور مربوط به کرونا در این کشور است، در روسیه ۱۴ فرد مبتلا به کرونا وجود دارد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، مسکو
نظرات شما
پیشخوان