تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

چرا وزیربهداشت ناگهان محبوب اصولگرایان شد / اصلاح طلبان به او انتقاد دارند؟

افزایش روزافزون مبتلایان به ویروس چینی از یک سو و کمبود مشهود مواد ضد عفونی کننده و مورد نیاز مردم در شرایط بحرانی کنونی از سوی دیگر سبب شده تا افکار عمومی کنار جمعی از تحلیلگران و ناظران که پست مشاوره و امثالش در نهاد‌های دولتی و خصولتی را در اختیار ندارند از ناکارآمدی نهاد‌های متولی سخن به میان آورند.

اصولگرایان

رویداد۲۴   از سوی دیگر هستند فعالانی که نه تنها با این انتقادات وجه اشتراکی ندارند؛ بلکه ناکارآمدی‌های موجود را نشات گرفته از احتکار و مسائلی از این دست بیان می‌کنند. این تعارض منافع‌ها، اما تمام آنچه گذشته، نیست. در این میان اصولگرایان بیش از گذشته به حمایت از سعید نمکی برخاسته‌اند و او را «وزیر جهادی» معرفی می‌کنند؛ حال آنکه طیف حامی دولت و البته اصلاح‌طلبان با استناد به اظهارات گذشته‌اش درباره قرنطینه و عدم پذیرش هزینه و ریسک این مهم به او انتقاد دارند. البته که آن‌ها هم همواره از تلاش‌های وزیر و مجموعه کادر درمانی کشور تقدیر کرده و می‌کنند.

اینکه چطور اصولگرایان آن هم قشر نزدیک به تندرو‌های این جریان به یکباره سعید نمکی را به وزیری جهادی تبدیل کرده و روند انتقاد‌ها به او را تا حدودی قابل توجه متوقف کرده‌اند، امری است نامشخص، ولی از سوی دیگر میدان نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی نوک پیکان انتقاداتشان را به سمت او و وزارتخانه متبوع‌اش چرخانده‌اند. انتقاداتی که با انتشار اخبار قرنطینه غیررسمی شهر‌های آلوده و وضع قوانین منع آمد و شد از سوی مسوولان محلی میان سکوت مسوولان کشوری نه تنها تندتر شده بلکه با استقبال افکار عمومی نیز مواجه شده است؛ به طوری که حالا کنار مباحث دیگر کرونا که به نقل محافل مجازی و رسانه‌ای تبدیل شده، چرایی امتناع مسوولان از قرنطینه شهر‌های آلوده نظیر قم نیز به بحث گذاشته می‌شود، اما نه با نگاه کارشناسانه بلکه با قواعد عرصه سیاست.
بیشتر بخوانید: کرونا در تهران و سایر نقاط کشور کنترل نشده است/ باید مداخلات در سطح شهر به صورت سختگیرانه‌تر اعمال شود

به این آشفته بازار خبری، طرح موضوع ترور بیولوژیکی ایران و چین از سوی ایالات متحده امریکا را نیز اضافه کنید. اگر تا دیروز در حد کانال‌های نه چندان سرشناس و قابل اتکا تلگرامی و کاربران مجازی از این مهم سخن به میان می‌آوردند حالا کار به اظهارات رسمی مسوولان خرد و کلان نیز کشیده شده است مهم‌تر از متن که چنانکه باید و شاید در گفتار مسوولان و اخبار رسانه‌ها به آن پرداخته نشده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان