تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
نمایندگان سازمان بهداشت جهانی؛

اقدامات ایران در مقابله با کرونا تحسین برانگیز است

نمایندگان سازمان بهداشت جهانی، اقدامات انجام شده در سطح دانشگاه‌ها و شهر تهران با هدف مقابله با شیوع و کنترل ویروس کرونا را قابل تحسین و ارزشمند عنوان کردند.

سازمان بهداشت جهانیرویداد۲۴ دکتر «ریچارد برنان» مدیر امور اورژانس دفتر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در منطقه شرق خاورمیانه و دکتر «کریستف هملمن» نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در حاشیه بازدید از استراحتگاههای سرخه حصار، خاقانی و مرکز بهداشت شمیرانات، اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه و کشور در راستای مقابله و کنترل ویروس کرونا را بسیار تحسین برانگیز دانستند و سرعت عکس العمل ایران در مقابله با این اپیدمی را بسیار خوب ارزیابی کردند چراکه توانسته ظرف مدت ۲ تا ۳ هفته تدارکات لازم برای مواجهه با این شرایط را فراهم کنند.

نمایندگان سازمان بهداشت جهانی همچنین سیستم غربالگری و شناسایی، تقسیم بندی و تریاژ بیماران، ارجاع و پیگیری وضعیت سلامت بیماران بهبودیافته یا مشکوک توسط کارشناسان بهداشتی شبکه ها و مراکز بهداشتی ایران را بسیار جالب ارزیابی کردند و رصد وضعیت سلامتی بیمار مذکور بصورت تلفنی، یا حتی درصورت لزوم حضوری توسط کارشناسان مراکز بهداشتی در این شرایط همه گیری را بسیار حایز اهمیت برشمردند.
نمایندگان سازمان بهداشت جهانی، وحدت رویه ارگانها و سازمانهای مختلف تحت لوای یک سازمان برای مقابله با این شرایط اپیدمی را ستودنی خوانده و موضوع همکاری ارگانهای مختلف نظیر سپاه، ارتش، بسیج، دانشگاههای علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی، نیروهای داوطلب مردمی و سازمانهای مردم نهاد، شهرداری و ... تحت رهبری ستاد مقابله با کرونا در ایران را تحسین برانگیز عنوان کردند.
به گفته این کارشناسان، تعیین و برنامه ریزی ایستگاه های متعدد برای مراقبت از بیماران سطوح مختلف در بیمارستان، نقاهتگاه یا منزل نیز برای این نمایندگان اقدام جالبی بود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر امروز - سه شنبه ۲۰ اسفند - ۸۰۴۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۹۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین ۲۷۳۱ نفر بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی‌ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته و تا کنون جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.

در زمان حاضر ۱۱۶ هزار و ۱۴۶ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۶۴ هزار و ۳۸۵ نفر (۵۵.۴۳ درصد) بهبود یافته و چهار هزار و ۸۸ نفر (۳.۵۲ درصد) جان باخته‌اند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان