تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

یارانه نقدی و معیشتی سال ۹۹ چقدر خواهد بود؟

با پایان یافتن واریز یارانه نقدی سال ۹۸، حال اذهان عمومی در پی میزان یارانه نقدی و معیشتی در سال آینده هستند.

یارانه نقدی سال ۹۹

رویداد۲۴ شب گذشته آخرین مرحله یارانه نقدی سال ۹۸ به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز شد. رقمی که سال هاست برای هر فرد ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان واریز می‌شود.

مبلغ یارانه نقدی از اولین روزی که پرداخت شد تا به امروز ثابت مانده و همان مبلغ هر نفر 45500 تومان است. با وجود افزایش قیمت کالاهای اساسی، افزایش مبلغ قبض های آب و برق و گاز و به سمت هدفمند شدنشان، مبلغ یارانه نقدی تغییر نکرده است.

پس از گذشت چندین سال و افزایش بی سابقه قیمت ها در چند ماه گذشته سرانجام دولت تدبیر و امید تصمیم بر حمایت ویژه از افراد نیازمندتر جامعه گرفت و طرح واریز یارانه معیشتی را پس اجرای مرحله جدید افزایش قیمت بنزین به اجرا در آورد. 

سازمان برنامه و بودجه موظف شد همه مبالغی که از افزایش قیمت بنزین به حساب واریز می‌شود بین این خانوار‌ها که از یک نفر تا پنج نفر هستند به صورت ماهانه در قالب مبالغی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان پرداخت کند.

بر این اساس، حداکثر تا ۵ نفر از هر خانوار مشمول یارانه می‌شوند و یارانه جدید برای خانوار ۱ نفره، ۵۵ هزار تومان؛ خانوار ۲ نفره، ۱۰۳ هزار تومان؛ خانوار ۳ نفره، ۱۳۸ هزار تومان؛ خانوار ۴ نفره، ۱۷۲ هزار تومان و خانوار ۵ نفره، ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود که به یارانه قبلی خانوارها افزوده خواهد شد.

آخرین مرحله یارانه معیشتی نیز در ۱۰ اسفند سال ۹۸ به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز شد.  

حال با پایان سال ۹۸،   این سوال در اذهان عمومی ایجاد می‌شود که آیا رقم یارانه نقدی   و معیشتی  برای سال آینده افزایش خواهد یافت؟


بیشتر بخوانید:پیشنهاد دادم نفری ۴۰۰ هزار تومان به یارانه‌بگیران بدهیم و کشور را تعطیل کنیم


آن طور که در جداول مندرج در بودجه سال آینده قید شده است، رقم پرداختی یارانه نقدی و معیشتی سال آینده با تغییر مواجه نخواهد شد. 

یارانه نقدی و معیشتی سال ۹۹ چقدر خواهد بود؟

رقم بودجه یارانه نقدی در سال آینده

یارانه نقدی و معیشتی ادغام می شود؟

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه یارانه‌های نقدی و معیشتی ادغام نمی‌شوند، زمان واریز آنها را اعلام کرد.

مژگان خانلو، ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی را تکذیب کرد و در این خصوص گفت: منابع یارانه نقدی و یارانه معیشتی به صورت جداگانه در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۹ پیش بینی شده و ردیف، زمان‌بندی و عدد این دو یارانه جدا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ما بسته به وصول منابع برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه و یارانه معیشتی نیز دهم هر ماه پرداخت شود، که امیدواریم این برنامه از ماه جاری عملی می‌شود.

به این ترتیب مبالغ یارانه نقدی و حمایتی در سال 99 تغییر نخواهد کرد و به ترتیب در 10 و 20 هرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان