تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

کرونا ویروس در دمای ۴۰ درجه از بین نمی‌رود!

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک در مورد کرونا ویروس خاطرنشان کرد:این ویروس در دمای ۴۰ درجه از بین نمی‌رود بلکه طول عمر (Longevity) آن کم می‌شود.

ویروس کرونا

رویداد۲۴ پروفسور سید مسعود هوشمند عضو هیأت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در مورد ویروس کرونا (corona) گفت:مطالعات جدیدی که روی ویروس کرونا انجام گرفته نشان می‌دهد که این ویروس حتی میتواند تا ۲۸ روز روی سطوح زندگی کند.

او ادامه داد:چنانچه درجه حرارت بین ۳۰ تا ۴۰ درجه باشد، کرونا ویروس بازه زمانی زندگی کمتری خواهد داشت، ولی این بدان معنی نیست که در این دما از بین برود.
بیشتر بخوانید: تازه‌ترین آمار جهانی شیوع کروناویروس؛ بیش از ۱۲۱ هزار مبتلا و ۴۳۷۷ قربانی

وی خاطرنشان کرد:این که برخی فکر می‌کنند در صورتیکه درجه اتاق ۳۰ درجه باشد کرونا ویروس از بین میرود درست نیست. مدت زمان زندگی ویروس کرونا (corona) در دمای ۳۰ درجه کم‌تر می‌شود، ولی از بین نمی‌رود.

هوشمند اعلام کرد:علاوه بر درجه حرارت، رطوبت ۵۰ درصد سبب می‌شود که طول زندگی ویروس کرونا تا ۳۰ درصد بیشتر شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بیان کرد:کرونا ویروس انسانی در دمای ۲۵ درجه اتاق تا ۹ روز میتواند زنده بماند و چنانچه دمای اتاق را تا ۳۰ درجه و بیشتر فزونی دهیم، طول زندگی آن کم‌تر می‌شود، ولی از بین نمی‌رود. ولی از طرف دیگر هر چه دمای اتاق کمتر باشد تا ۲۸ روز میتواند زنده بماند.

او تأکید کرد:برای نابود کردن این ویروس می‌توان از مواد ضد عفونی کننده (antiseptic) و اتانول ۷۰ درصد و وایتکس استفاده کرد و این مواد میتواند ویروس را ظرف یک دقیقه از بین ببرد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان