تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

راهکار جبران خسارت اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در کشور

یک کارشناس اقتصادی برای جبران خسارات اقتصادی، حداقل رساندن شیوع این ویروس را اولویت می‌داند و می‌گوید باید افرادی که تحت تاثیر این ویروس بیکار شده‌اند مشمول بیمه بیکاری شوند و به کسب‌کارهای آسیب دیده از کرونا مهلت داده شود تا بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

تاثیر کرونا بر اقتصاد کشور

رویداد۲۴ کامران ندری، کارشناس اقتصادی، با بیان اینکه اولین اقدام برای جبران ضررهای اقتصادی کرونا این است که هر چه زودتر شیوع این ویروس به حداقل برسد، گفت: برای حمایت از افرادی که بر اثر شیوع کرونا بیکار شده‌اند، باید آن‌ها تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و بتوانند بیمه بیکاری دریافت کنند.

وی اظهار کرد: برخی از کشورها راهکارهایی را در این زمینه همچون کاهش نرخ بهره درنظر گرفته‌اند تا با افزایش تقاضا مردم را به خرید و هزینه کردن تشویق کند. اما با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور ما، کاهش نرخ بهره با مشکلاتی همچون تورم و تحریم‌ها مواجه است که نمی‌تواند عملیاتی شود.


بیشتر بخوانید:اقتصاد جهانی در آستانه رویارویی با یک بحران عجیب


جبران ضررهای اقتصادی کرونا با به حداقل رسیدن شیوع آن

این کارشناس اقتصادی در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه باید به کسب‌کارهای آسیب دیده از کرونا مهلت بدهند تا بدهی‌های خود را پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید سعی کنیم تا هر چه زودتر مانع شیوع بیشتر این ویروس شویم که در نتیجه این امر، ضرر و زیان‌های اقتصادی هم کمتر شود.

شیوع ویروس کرونا نه تنها سلامت و روان مردم را در کشور ما و سایر مناطق درگیر این ویروس تهدید می‌کند بلکه با کاهش مراجعات حضوری در اماکن عمومی در ماه پایانی سال که عمدتا روزهای پررونقی برای کسب وکارهای خرد و کارگران فصلی است، به فعالان تجاری، اصناف مختلف و کارگران آن‌ها هم آسیب‌های جدی وارد کرده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان