تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

با دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مشکل بیمه قالیبافان سراسر کشور حل شد

محمدرضا صباغیان نماینده مجلس گفت: تا قبل از این مدت، بیمه شده قالیباف در صورت عدم پرداخت حق بیمه بلافاصله ارتباط بیمه‌ای وی قطع می‌گردید و با توجه به ضوابط و مقررات قبلی و عدم سهمیه مناسب واحد‌های اجرایی سازمان تأمین اجتماعی امکان انعقاد قرارداد مجدد میسر نبود.

حل شدن مشکل بیمه قالیبافانرویداد۲۴ با شرایط قبل عملاً خانواده‌های تحت پوشش این افراد که عمدتاً سرپرست خانوار و فاقد وضعیت مالی لازم هستند از تعهدات بیمه‌ای بهره‌مند نمی‌شدند.

در جلسه با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و همچنین درنهایت در جلسه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اخذ دستور، این مشکل با دستور اداری معاون بیمه سازمان تأمین اجتماعی به مدیران کل تأمین اجتماعی استان در تاریخ یازدهم اسفندماه ۱۳۹۸ برای تمام قالیبافان و شاغلان صنایع دستی سراسر کشور برطرف گردید.


بیشتر بخوانید: اعطای بسته حمایتی به اقشار کم درآمد و بدون درآمد ثابت در ماه جاری


سهمیه پذیرش متقاضیان از ۱۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است و مقررشده است برای بیمه شدگانی که به دلایل مختلف مبلغ حق بیمه را خارج از مهلت مقرر پرداخت می نمایند و از آخرین مهلت پرداخت حق بیمه آنان بیش از سه ماه نگذشته باشد برای یک بار مجوز پذیرش درخواست و انعقاد قرارداد حق بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی صادر و مشکل شمار زیادی از این قشر کوشا برطرف گردد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
0
چرا تامین اجتماعی برای بیمه گزاران، اختیاری تحصیلات نمی دهد ،لااقل به آنها نیز چند ماه فرصت بدهند، تا بعد از این وضعیت ،اقدام به پرداخت حق بیمه خود نمایند، همه می دانید که،برای پرداخت حق بیمه اختیاری،در کارگزاری های بیمه،چه ازدهامی وجود دارد، اگر دریافت فیش پرداختهای حق بیمه اختیاری ، به صورت اینترنتی از منزل هم امکانپذیر شود، خیلی خوب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
ببخشید ،منظورم تسهیلات بود، اشتباه نوشتم.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان