تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

معرفی هشت بازی محبوب ایرانی در سال ۱۳۹۸

هر سال کافه‌بازار یک نظرسنجی را برای انتخاب بهترین برنامه‌ها و بازی‌های مختلف برگزار می‌کند و امسال هم با رای کاربران، هشت بازی کاندید بهترین بازی سال شده‌اند. با زومجی در معرفی این کاندید‌ها همراه باشید.
معرفی بازی
رویداد۲۴ به رسم سالانه کافه بازار، امسال هم برای انتخاب بهترین بازی موبایل از نظر کاربران، نظر سنجی برگزار شده است و در بخش بازی‌های موبایل، هشت کاندید انتخاب شده‌اند و کاربران کافه بازار در روز‌های ۲۲ و ۲۳ اسفند می‌توانند در صفحه اول اپلیکیشن کافه بازار، برترین‌ها را را انتخاب کنند. فرآیند رای‌گیری به صورت آنلاین بوده و فقط از طریق مراجعه به صفحه اول اپلیکیشن کافه بازار انجام می‌شود. امسال کافه بازار، هشت برنامه را از ۲۴ دسته مختلف و هشت بازی را از ۱۲ دسته مختلف به عنوان نامزد برترین‌های سال ۹۸ انتخاب کرده است.

پس از اتمام رای‌گیری، کاربران می‌توانند نتیجه نهایی را در روز‌های اول و دوم فروردین در صفحه اول کافه بازار مشاهده کنند. هر ساله بازی‌های ایرانی زیادی در کافه بازار منتشر می‌شوند و بسیاری از آن‌ها توجه گیمر‌ها را به خود جلب می‌کنند. در سال‌های اخیر نیز شاهد پیشرفت بازی ساز‌های مستقل ایرانی بودیم به طوری که بازی Children Of Morta توانست در سطح جهانی نیز خوش بدرخشد. در سال ۹۸ بازی‌های موبایل ایرانی زیادی منتشر شد که هشت بازی شاه دزد، جالب شد، هادس ۲، گلمراد، تور کلمات، گشت پلیس ۲، بابا شاه و ارباب جنگ توانستند در کافه بازار با رای گیمر‌ها به عنوان بهترین بازی‌های سال انتخاب شوند. بیشتر این بازی‌ها توانستند در جشنواره‌های مختلف داخل ایران و خارج کشور نیز عملکرد خوبی داشته باشند. در این مقاله به معرفی این بازی‌ها می‌پردازیم تا آشنایی بهتری با بهترین بازی‌های ایرانی سال ۹۸ پیدا کنیم.

معرفی بازی
شاه دزد

بازی موبایل شاه دزد یک بازی پلتفرمر جذاب است که می‌تواند ساعت‌ها سرگرمتان کند. شما در بازی در نقش یک دزد قرار می‌گیرید که باید با حمله با قلعه‌های مختلف، طلا و جواهرشان را بدزدید و آن‌ها را مال خود کنید. چالش‌های زیادی در بین مسیر گیمر‌ها قرار داده شده است که گشت و گذار در مراحل را جذاب‌تر می‌کند.

شخصیت‌های بامزه و جالبی مانند گابلین و جادوگر و استفاده به موقع از آن‌ها نیز تجربه بازی را بهتر کرده اند. وظیفه شما این است که با پیشروی کردن و پشت‌سر گذاشتن مراحل مختلف، به شاه دزد بازی تبدیل شوید و با دزدیدن طلاها، قدرت را مال خود کنید. محیط و فضای مراحل مختلف نیز به خوبی طراحی شده است و در عین سادگی، تجربه خوبی را برای گیمر‌ها فراهم می‌کند. بازی شاه دزد توانست در جایزه بازی‌سازی مستقل گیم کانکشن امریکا ۲۰۲۰ در بخش بهترین بازی‌ساز مستقل نامزد شود و همچنین در جشنواره بازی‌های مورد انتظار در بخش مردمی نیز نامزد بهترین بازی شد. برای تجربه شاه دزد نیاز به اتصال به اینترنت دارید و به صورت آفلاین نمی‌توان بازی را تجربه کرد.
 
معرفی بازی
جالب شد

بازی موبایل جالب شد یک تجربه معمایی متفاوت است که سعی دارد با ارائه معما‌های عجیب و غریب، ذهن گیمر‌ها را درگیر کند. مدتی است که بعضی از استودیو‌ها بازی معمایی خود را طوری می‌سازند که گیمر‌ها را به فکر بیشتری وادارند. در هر قسمت از بازی باید چالش خاصی را پشت سر بگذارید و معمای مرحله را حل کنید. در مراحل ابتدایی با معما‌های عجیب روبرو نخواهید شد و حل کردن آن‌ها ساده خواهند بود. هرچه در مراحل بازی پیشرفت کنید و مراحل را پشت سر بگذارید با سوالاتی عجیب روبرو می‌شوید که سیستم بازی شما را دعوت می‌کند تا برای حل کردن آن‌ها کمی متفاوت فکر کنید! بعضی از این معما‌ها نیاز به تکنیک‌هایی عجیب برای حل شدن دارند. مثلا برای پشت‌سر گذاشتن بعضی از چالش‌ها باید با چرخش موبایل خود، جواب را پیدا کنید. همچنین برای کمک به گیمر‌ها در هر مرحله راهنمایی‌هایی هم در نظر گرفته شده است. قسمت جوایز بازی، به منظور کسب امتیازات برای بدست آوردن راهنمایی‌های بیشتر در بازی حضور دارد. در حال حاضر بازی جالب شد، ۱۳۰ مرحله دارد که در اپدیت‌های بعدی تعداد مراحل بیشتر خواهد شد.
 
معرفی بازی
هادس ۲

بازی هادس ۲ سعی دارد در ادامه راه نسخه قبلی خود و با ارائه یک تجربه با گرافیک بالاتر به نسبت بازی‌های ایرانی دیگر، یک بازی لذت‌بخش را ادامه دهد. هادس نام کاراکتر داستان بازی است که شما در نقش آن قرار می‌گیرید. مکانیزم گیم‌پلی هادس ۲ شبیه به بیشتر بازی‌های شوتر ماجراجویی بازار است که باید با اسلحه خود به پیشروی در مراحل مختلف بپردازید و دشمنان را از بین ببرید. طراحی محیط‌های مختلف به خوبی کار شده است و از تنوع خوبی برخوردار است. همچنین آیتم‌های زیادی بر روی صفحه وحود دارند که در موقعیت‌های مختلف می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مکانیزم‌های حرکتی نیز ساده هستند و به راحتی به آن‌ها عادت می‌کنید. قسمت تجهیزات نیز برای گیمر‌ها در نظر گرفته شده است که در این بخش می‌توانید به شخصی‌سازی سلاح‌ها و آیتم‌های مختلف دیگر بپردازید تا راحت‌تر در بازی پیشرفت کنید. برای تجربه بهتر بازی نیز می‌توانید از بخش فروشگاه استفاده کنید و آیتم‌های مورد نیاز خود را خریداری کنید. هادس ۲ توانست کاندید بهترین بازی از دیدگاه فنی در جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران شود.

معرفی بازی
گلمراد

بازی گلمراد از استودیو مدریک، داستان شخصی را روایت میکند که در کودکی پدر خود را از دست داده و پس از سال‌ها با همسر خود به خانه کودکیش بازمی‌گردد و قصد دارد تا به این خانه رسیدگی کند. در قسمت‌های اول باید کار‌های ساده‌ای مانند درست کردن بخاری خانه و همچنین مرتب کردن وسایل بپردازید و با سلیقه خود، چیدمان خانه را عوض کنید. در بخش‌های اول، به تمام خانه دسترسی ندارید و هرچه در بازی پیشرفت کنید قسمت‌های دیگر برای شما باز خواهد شد. در هر قسمت از بازی هم دیالوگ‌هایی بین شخصیت اصلی و همسرش نشان داده می‌شود که می‌توان به جذابیت بازی اضافه کند. علاوه بر کار‌های مختلف خانه که در قسمت مخصوص به گیمر‌ها نشان داده شده است، قسمتی هم برای یک مینی‌گیم برای گیمر‌ها در نظر گرفته شده است که با انجام آن می‌توانید سکه و امتیازات مختلف بدست بیاورید تا بتوانید بهتر در قسمت‌های مختلف پیشرفت کنید. در بخش مینی‌گیم با یک جدول از شکل‌های مختلف روبرو می‌شوید و باید طوری ترتیب آن‌ها را عوض کنید که شکل‌های هم‌رنگ در یک ردیف قرار بگیرند. این قسمت شما را به یاد بازی محبوب Candy Crush می‌اندازد. موسیقی و افکت‌های صوتی نیز به خوبی کار شده است.
معرفی بازی
تور کلمات

بازی تور کلمات یک بازی سرگرم کننده است که باید در آن با حدس زدن حروف گمشده، کلمات درست را پیدا کنید.

بیشتر بازی‌های حدس کلمه شباهت‌های بسیاری به هم دارند، اما این بار استودیو اردیبهشت، سازنده بازی تور کلمات، سعی دارد تا با ارائه یک تجربه جدید در این سبک بازی، طرفداران را به خود جذب کند. در هر قسمت حروف زیادی را مشاهده می‌کنید که به طور نا‌منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و باید کلمه‌های مورد نظر را از بین این حروف استخراج کنید. البته در هر قسمت کلمات زیادی در جداول وجود دارند و باید تمامی آن‌ها را پیدا کنید. زیاد بودن کلمات در هر بخش، به جذابیت بازی افزوده و تنوع خاصی را به بازی اضافه کرده است. با پیشرفت و پیشروی در مراحل مختلف، به تدریج بر سختی بازی افزوده می‌شود. هر مرحله موضوع مخصوص به خود را دارد و تمامی کلمات هم در رابطه با موضوع مراحل، انتخاب شده‌اند. همچنین در پایان هر قسمت نیز جوایزی را دریافت می‌کند که شامل امتیازات مختلف می‌شوند. محیط و فضای مراحل نیز به خوبی کار شده و ترکیب خوبی را با موسیقی و افکت‌های صوتی بازی ایجاد کرده است.

معرفی بازی
گشت پلیس ۲

بازی گشت پلیس ۲ یک تجربه هیجان‌انگیز است که در آن باید به تعقیب و گریز بپردازید و دزد‌ها و مجرمین را دستگیر کنید. نکته جالب توجه در این بازی استفاده از نقشه شهر تهران است که سازندگان سعی کرده‌اند با شبیه‌سازی شهر تهران در بازی، به جذابیت آن اضافه کنند تا با گشت‌زنی در این شهر از بازی لذت ببرید.

بیشتر محیط‌های مراحل و قسمت‌های مختلف نیز به خوبی طراحی شده و گشت و گذار در آن‌ها لذت بخش است. شما در نقش یک پلیس قرار می‌گیرید و باید با پیدا کردن مجرمان، آن‌ها را دستگیر کنید. تنوع ماشین‌ها و گزینه‌هایی که برای پیشروی در بازی دارید نیز زیاد است و استودیو هنر نور و حرکت، سازنده بازی که نسخه اول را هم مدتی پیش عرضه کرده بود، سعی کرده است تا با استفاده از ماشین‌های جدید و جذاب در سطح جهانی، توجه گیمر‌ها را به خود جلب کند. مکانیزم‌های گیم‌پلی و کنترل خودرو نیز بسیار ساده است و خیلی زود به آن عادت می‌کنید. علاوه بر دستگیری مجرمان و درگیری با آن‌ها حالت‌های مختلف دیگر مانند رکوردزنی در پیست و همچنین قسمت شخصی‌سازی ماشین نیز برای گیمر‌ها در نظر گرفته شده است. افکت‌های صوتی نیز به هنگام رانندگی، حس خوبی را منتقل می‌کنند. همچنین گشت پلیس ۲ توانست جایزه و تندیس "بهترین بازی مسابقه‌ای" جشنواره هشتم بازی‌های رایانه‌ای ایران را کسب کند.

معرفی بازی
بابا شاه

باباشاه یک بازی آفلاین است که سعی دارد ورق بازی را به شیوه‌ای متفاوت به گیمر‌ها ارائه دهد. این روز‌ها افراد بسیاری به بازی‌های کارتی علاقه‌مند هستند و این بار استودیو مدریک گیمز می‌خواهد تا با عرضه یک بازی جدید، گیمر‌ها را به خود جذب کند. اگر با بازی معروف Solitaire آشنا باشید حتما می‌دانید که جذابیت این بازی باعث شده است که استودیو‌های مختلف، بازی‌های زیادی از Solitaire عرضه کنند، اما این بار بابا‌شاه با تغییراتی که در بازی Solitaire ایجاد کرده، تجربه‌ای متفاوت را ارائه می‌دهد. استفاده از شخصیت‌های ایرانی و همچنیت ترکیب طراحی محیط‌ها با موسیقی ایرانی به بهتر شدن تجربه گیمر‌ها کمک می‌کند. پس از شروع با پشت‌سر گذاشتن بخش آموزشی با قواعد و نکات مهم آشنا می‌شوید که آشنایی با آن‌ها زمان زیادی نمی‌برد و خیلی سریع به گیم‌پلی بازی عادت می‌کنید. در باباشاه شاهد بخش آنلاین و رقابتی نیستیم و صرفا باید با پشت‌سر گذاشتن مراحل و چالش‌های آن، از بازی لذت ببرید.

ارباب جنگ
معرفی بازی

ارباب جنگ یک بازی آنلاین استراتژیکی است که در آن باید به مدیریت اردوگاه خود بپردازید و علاوه بر توسعه آن، به اردوگاه دشمنان و بقیه گیمر‌ها حمله کنید تا امتیازات مختلف زیادی کسب کنید. پس از شروع و گذراندن قسمت آموزشی، باید شخصیت خود را درست کنید. همچنین یک راهنما در بازی وجود دارد که توضیحات لازم را برای هر بخش به شما ارائه می‌دهد. حضور این راهنما علاوه بر کمک به گیمر‌ها، به بهتر شدن تجربه بازی نیز کمک کرده است. برای مدیریت پایگاه خود باید ساختمان‌های نظامی مختلفی را بسازید و در طول پیشروی در بازی، آن را توسعه دهید. برای توسعه سریع‌تر و پیشرفت بهتر، سازندگان بخش فروشگاه را برای گیمر‌ها در نظر گرفته‌اند که با مراجعه با آن می‌توانید آیتم‌های مختلفی را خریداری کنید. به غیر از توسعه پایگاه خود باید به دشمنان دیگر نیز حمله کنید. قسمت نبرد با دشمنان به خوبی طراحی شده و در آن می‌توانید از بین سلاح‌های مختلفی که برای شما در نظر گرفته شده است، یکی را انتخاب کنید. مکانیزم نبرد نیز آسان است و صرفا باید با توجه به سلاحی که انتخاب کرده‌اید، دشمنان را هدف قرار دهید. دیالوگ‌ها و همچنین افکت‌های صوتی بازی نیز به خوبی کار شده‌اند.
منبع: زومیت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان