تاریخ انتشار: ۲۳:۳۴ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

ظریف: جامعه جهانی تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ایران را نادیده گیرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار آن شد که جامعه جهانی «تحریم‌های غیرانسانی آمریکا» علیه ایران را نادیده گرفته و بر رفع تحریم‌ها اصرار کند.

ظریف

 رویداد۲۴  ظریف جمعه شب در توئیتی نوشت: در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، از نهاد جهانی -و دولت‌های عضو- (مصرانه) می‌خواهم که تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه کشور من را نادیده بگیرند و اصرار کنید که تحریم‌ها برداشته شوند. از آنجا که ویروس کرونا در ایران تاخت و تاز می‌کند، باید تصدیق کنیم که ویروس‌ها تبعیضی ندارند. باید با آن‌ها مبارزه کنیم نه انسان‌ها.

وزیر امور خارجه ایران همچنین روز گذشته در حساب توئیتر خود، خبر از درخواست بانک مرکزی ایران از صندوق بین المللی پول برای کمک به مبارزه با کرونا از طریق بکارگیری «ابزار سریع مالی» خبر داده بود.
بیشتر بخوانید: حمله بیولوژیک آمریکا به ایران و چین با سلاحی به اسم «کرونا»؟
وزارت خرانه‌داری (دارایی) آمریکا روز چهارشنبه در حالی ادعا کرد که تحریم‌های این کشور، مانع رسیدن منابع مالی به ایران برای مبارزه و مقابله با ویروس کرونا نمی‌شود که سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد: آمریکایی‌ها عملاً راه را بسته‌اند و تاکنون اجازه نداده‌اند منابع مالی ما در دیگر کشور‌ها وارد کانال سوئیس شود.

نماینده ویژه وزارت خارجه چین در امور حقوق بشر نیز در چهل و سومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو از تمام طرف‌های درگیر خواست تا به منظور جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر برای مردم ایران، فوراً تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور را لغو کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان