تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

کرونا در کویت اذان را هم تغییر داد! +فیلم

در پی متوقف شدن برپایی نماز جمعه در کویت، مؤذن‌های این کشور به هنگام اقامه اذان از مردم این کشور می‌خواهند نمازشان را در خانه به جای آورند.
تغییر در اذان کویت
رویداد۲۴ روزنامه اخبارالیوم، کاربران در شبکه‌های مجازی فیلمی را از موذن کویتی منتشر کردند که در حال اقامه اذان نماز جمعه در یکی از مساجد این کشور است. قسمت جالب توجه این ویدئو آنجاست که موذن به جای گفتن "حی علی الصلاة، حی علی الفلاح" عبارت "صلوا فی بیوتکم، ألا صلوا فی بیوتکم" (در خانه‌هایتان نماز بگزارید) را تکرار می‌کند.


وزارت اوقاف کویت روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، طبق دستورالعمل‌های بهداشتی و فتوای هیئت فتوای وزارت اوقاف، اقامه خطبه و نماز جمعه تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شود و همه نماز ظهر را در خانه‌های خود به جای آورند.

همچنین نیرو‌های امنیتی کویت در خیابان‌های نزدیک دریا در حال گشت‌زنی بوده و نسبت به هرگونه تجمع افراد در دریا هشدار می‌دهند. مقامات کویت نیز برای متفرق کردن تجمعات و ممانعت از شیوع کرونا از پهپاد‌های گویا استفاده می‌کنند.

وزارت بهداشت کویت روز جمعه از ثبت ۲۰ مورد جدید مبتلا به کروناویروس خبر داد و به این ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۰۰ تن می‌رسد.

همچنین احمد المنظری، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در خاورمیانه گفت، ویروس کرونا همه‌گیر شده و نیازمند تلاش جمعی و به کارگیری اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این ویروس است.

وی در پیامی به کشور‌های خاورمیانه گفت، این کشور‌ها باید به عنوان دولت و جامعه واحد برای مقابله با کرونا همکاری کنند.

المنظری با بیان اینکه باید مکانیزمی ویژه ضمن حمایت از بیمارستان‌ها برای پذیرش هر مورد مشکوک به کرونا احیا شود، در ادامه خواستار حفاظت از تیم پزشکی برای تضمین تداوم ارائه خدمات پزشکی شد و بر اهمیت کاهش تحمعات غیرضروری به منظور جلوگیری از انتقال کرونا تأکید کرد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کرونا ، ویروس کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان