تاریخ انتشار: ۰۲:۳۳ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۹

تبادل زندانیان امنیتی ایران و فرانسه/ جلال روح‌الله نژاد از زندان آزاد شد

جلال روح الله نژاد که به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در فرانسه بازداشت شده بود، آزاد شده است.

جلال روح الله نژاد

رویداد۲۴ جلال روح الله نژاد که تا ساعاتی دیگر وارد کشورمان خواهد شد، در اواسط بهمن‌ماه ۱۳۹۷ به درخواست وزارت دادگستری آمریکا در فرودگاه «نیس» واقع در جنوب فرانسه بازداشت شده بود.

در اوایل خردادماه سال ۹۸ دادگاهی در فرانسه با تحویل وی به وزارت دادگستری آمریکا موافقت کرده بود و چندی بعد این حکم به تأیید دیوان عالی فرانسه نیز رسید.

در اواخر بهمن‌ماه ۹۸ جلال روح الله نژاد از طریق وکلای خود به این حکم اعتراض کرد و سرانجام با پیگیری‌های ایران آزاد شد.

در همین چارچوب رولاند گابریل مارشال که به جرم اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ۵ سال زندان محکوم شده بود با گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود با استفاده از تخفیف مجازات، امروز از زندان آزاد شد و در اختیار سفارت فرانسه در تهران قرار گرفت.

به گزارش رویداد۲۴ پیش از این ایران و فرانسه در مورد علی وکیلی راد و کلوتید رایس تبادل زندانی کرده بودند. علی وکیلی راد به اتهام ترور شاپور بختیار آخرین نخست وزیر حکومت پهلوی در فرانسه بازداشت شد و در دولت احمدی نژاد و در بحبوبه حوادث ۸۸ با استقبال کاظم جلالی عضو کمسیون امنیت ملی و حسن قشقاوی سخنگوی وقت وزارت خارجه به ایران بازگردانده شد. آن زمان این شائبه مطرح شد که او با کلوتید ریس زندانی فرانسوی در ایران معاوضه شده است.

از زمان بازگشت او هیچکس خبری از سرنوشت وکیلی راد ندارد. هنگام بازگشت او، زنی که تمام صورتش را پوشانده بود به عنوان مادر وکیلی راد از او استقبال کرد.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان