تاریخ انتشار: ۰۶:۱۱ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
زهرا ساعی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

بخشی از مردم ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند/ نمی‌توان امور را با زور پیش برد

ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس می‌گوید در ایام تعطیلات نوروز تاکنون مشکلی از بابت ورود بی رویه مسافر به استان نداشتیم و امیدواریم با همکاری مسئولین و کادر درمان و مردم ویروس کرونا را در کشور ریشه‌کن کنیم.

زهرا ساعی

رویداد۲۴ با شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور، تاکنون تعداد مبتلایان به ۲۰۶۱۰ نفر و متاسفانه  ۱۵۵۶ نفر نیز جان باختند. برخلاف تذکرها و هشدارهای مسئولان و کادر درمانی، متاسفانه برخی از مردم بی توجه به این نکات و مرگبار بودن این بیماری، مشغول سفر رفتن و دید و بازدید عید هستند که به گفته پزشکان می‌تواند موج دوم و خطرناکتر مبتلایان و فوتی‌ها را به دنبال داشته باشد.

با این حال اما برخی از مردم نیز سعی دارند این موارد را رعایت کنند و در قرنطینه خانگی هستند تا این روزهای سخت و پرخطر هرچه سریع‌تر تمام شود. زهرا ساعی نماینده استان تبریز درباره وضعیت مقابله با ویروس کرونا صحبت کرده و آخرین شرایط این استان را توضیح داده است.

زهرا ساعی نماینده مردم تبریز به رویداد۲۴ می‌گوید: در این مدت مسئولین و کادر درمانی استان از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا تمام توان و تلاش خود را به کار گرفتند و در ایام عید نیز برخلاف سال‌های گذشته تردد مسافرین کاملا کاهش یافته است و از این بابت فعلا مشکلی نداریم و خداراشکر مردم به خوبی این موضوع را رعایت کردند. کادر درمانی هم تلاش زیادی دارند و امیدوار هستیم که بتوانیم بحران ویروس کرونا سریعا در استان ریشه‌کن کنیم.‌


بیشتر بخوانید: جامعه پساکرونا جامعه‌ای متفاوت یا متحول؟/ فردای بحران چه خواهد شد؟


کمبودهایمان را درخواست می‌کنیم

ساعی ادامه داد: بیمارستان‌های استان رصد می‌شود و تاکنون مشکلی نداشته‌ایم که به واسطه آن کار کند شود. مشکلات و کمبود‌هایی وجود دارد، اما روند کاری متوقف نشده است. تلاش می‌کنیم با همان امکاناتی که داریم به بیماران رسیدگی شود و در رویه درمان و پیشگیری خللی ایجاد نشود.

او می‌گوید: در روز‌های اول که تازه ویروس کرونا آمده بود و همه کشور به نوعی درگیر آن بودند مقداری ناهماهنگی و مشکل بود، اما بعد از آن روند قابل کنترل شد و هر کمبود یا مشکلی هم باشد حتما از وزارت بهداشت و ... درخواست خواهیم کرد.

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه تبریز شهر توریست‌پذیری است، خاطرنشان کرد: با توجه به جاذبه و آب و هوای خوبی که این شهر دارد، امسال به دلیل ویروس کرونا و با وجود نگرانی که از قبل داشتیم، خوشبختانه شاهد ورود مسافران به شکل افراطی و مشکل‌آفرین نبودیم و تمهیدات لازم در ورودی و خروجی استان صورت می‌گیرد. البته این تمهیدات به شدت برخی از شهرهای جنوبی مانند بوشهر و خوزستان نیست که بخواهیم افراد را با برگه هویتی یا براساس پلاک خودروهایشان اجازه ورود به استان دهیم.


بیشتر بخوانید: چرا مردم در بحران ویروس کرونا سفر می‌روند؟


نمی‌توان امور را با زور پیش برد

ساعی با اشاره به عدم قرنطینه و سفر‌هایی که بی توجه در حال انجام است، گفت: نمی‌توان همه امور را با زور پیش برد و بخشی از این به فرهنگ و مسئولیت اجتماعی که هر فرد باید رعایت کند برمی‌گردد. مردم برای حفظ جان خود و خانواده و هموطنان خود نکات را رعایت کنند و از سفر کردن پرهیز کنند.

نماینده تبریز می‌گوید: بعد از اتمام این شرایط حتما باید یک آسیب‌شناسی صورت بگیرد که واقعا چرا بخشی از مردم ویروس کرونا خطرناک را جدی نگرفته‌اند. البته استان به استان هم شرایط فرق دارد و به نظرم با توجه به استان‌ها و شرایطی که دارند محدویت‌ها باید اعمال شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان