تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
گزارش رویداد۲۴ از چهره هفته؛

مرتضی کهنسال؛ مدعی طب اسلامی که به قرنطینه بیمارستان‌ها می‌رود کیست؟ +عکس و فیلم

مرتضی کهنسال یکی از شاگردان عباس تبریزیان در اقدامی عجیب به بیمارستان‌های گیلان و اصفهان سر زده و با ورود به بخش قرنطینه از خود فیلم‌هایی گرفته که نشان می‌دهد مشغول مداوای بیماران مبتلا به ویروس کروناست.

مرتضی کهنسال طب اسلامی

رویداد۲۴ اگر فکر می‌کنید دکان خرافات سنتی با عباس تبریزیان و حسین روازاده بسته شده، سخت در اشتباهید. مرتضی کهنسال یکی از مدعیان طب اسلامی و سنتی و از شاگردان عباس تبریزیان در روزهای گذشته ثابت کرد هنوز بسیارند جماعتی که به خرافاتی عجیب پایبند هستند و معتقدند با فرو کردن روغن بنفشه در مقعد و کارهایی از این دست و بدون رعایت قرنطینه می‌توان بحران ویروس کرونا را شکست داد.

ماجرا از این قرار بود که فردی به نام مرتضی کهنسال بدون ماسک و دستکش به بیماران بستری در قرنطینه یک بیمارستان سر زد و ماده‌ای را به انگشت خود می‌مالید و آن را دور دماغ بیماران می‌کشید و با ژستی فاتخانه می‌گفت: «در یک بیمارستان مرجع [بیمارستان معین مخصوص بستری شدن بیماران مبتلا به ویروس کرونا] حضور دارد و این فیلم را باید برای کسانی فرستاد که می‌گفتند هرکسی در بیمارستان قدم زد، هم استعفا می‌دهد و هم در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی را می‌بندد!»


بیشتر بخوانید: عباس تبریزیان و ماجرای کتاب‌سوزی/ شفا دهنده سرطان و پارکینسون یا مقصر وفات هاشمی شاهرودی؟


مرتضی کهنسال البته در ویدئویی که منتشر کرده، خط و نشان می‌کشد که فیلم‌های دیگری همراه است و سپس به کار خود در قرنطینه بیمارستان ادامه می‌دهد.

اینکه چه کسی به مرتضی کهنسال اجازه داده در قرنطینه یک بیمارستان حضور یابد، موضوعی است که هنوز مشخص نیست و تنها گفته شده با استفاده از لباس خود نگهبانان بیمارستان را فریب داده است. مهمتر اینکه او پس از ارتباط با افراد کاملا مبتلا، هماکنون آزادانه در هر می‌چرخد و احتمال انتقال ویروس کرونا را به شدت بالا برده است.

سازمان نظام پزشکی البته در واکنش به حضور مرتضی کهنسال شاگرد عباس تبریزیان واکنش نشان داده و این حرکت را مصداق تشویش اذهان عمومی خوانده و نوشته ««این شخص که به اعتبار لباس‌اش به بیمارستان و بر بالین بیماران رفته و کسی هم جلو او را نگرفته، بدون حفاظت شخص بوده و بخت گرفتاری‌اش بالا و چه بسا الان ناقل است و در جامعه رفت‌وآمد دارد. با انگشت غیربهداشتی در ظرفی می‌زند و شاید با همین انگشت به صد‌ها نفر دیگر هم زده.همین انگشت را دور لب و بینی بیمار بی‌دفاع کشیده، همین انگشت پر از عفونت را دوباره به دهان و بینی بیمار دیگر می‌کشد و لابد دیگران را هم! از این حرکت فیلم می‌گیرد و پخش می‌کند تا تظاهر کند همه اشتباه می‌کنند و او با طب اسلامی مسوول مداوای بیماران است. مصداق بارز تشویش اذهان عمومی چیست؟»

نکته عجیب اینکه در این روزها افرادی که به شوخی در اینستاگرام خود تصاویر طنز بارش بادمجان را منتشر کردند، دستگیر شدند اما با کسانی که عامدانه رفتاری دارند که جان مردم را به خطر می‌اندازند، برخوردی نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: باد بکارید، طوفان درو می‌کنید!/ خاستگاه کسانی که در حرم حضرت معصومه را شکستند، کجاست؟


مرتضی کهنسال روحانی اهل لنگرود استان گیلان و از شاگردان عباس تبریزیان است. سایت فرارو نوشته او ابتدا به یکی از بیمارستان‌های گیلان رفته و بعد از آن به اصفهان سفر کرده و در یکی از بیمارستان‌های اصفهان همان اقدام خود در گیلان را تکرار کرده است.

کهنسال سال‌هاست در گیلان و قم مشغول است و اقدامات خود را با عنوان «طب اسلامی» انجام می‌دهد. منابع خبری درباره او نوشته‌اند که اطراف لنگرود سوله‌ای دارد که انواع گیاهان را با عنوان داروی اسلامی تولید و از طریق نمایندگی‌های خود در کشور می‌فروشد‌.

مرتضی کهنسال عباس تبریزیان

تصویری از مرتضی کهنسال در کنار عباس تبریزیان

 


بیشتر بخوانید: روحانی جنجالی جلسه ستاد بحران قم کیست؟


به گزارش رویداد۲۴ پیش از آنکه نام او به خاطر اقدامش در بیمارستان برسر زبان‌ها بیفتد، فایل صوتی و تصاویری از او به همراه سه آخوند دیگر منتشر شد که نشان می‌داد در جلسه ستاد بحران قم نیز حضور دارد. مرتضی کهنسال به همراه فردی به نام تقی زاده در این جلسه حضور دارد و می‌گوید: «آمده صدایش را به گوش رهبری برساند.»

تقی‌نیا در همان جلسه گفته ۱۲ سال در حوزه طب اسلامی زحمت کشیده است اما بین او و یکی از حاضران در جلسه بر سر مدرک تحصیلی‌اش جدال لفظی رخ می‌دهد و فرد مذکور به وی می‌گوید: «از کجا در زمینه طب اسلامی مدرک گرفته‌اید» و تقی نیا پاسخ می‌دهد: «از حوزه». پزشک در جواب می‌گوید: «حوزه علمیه صلاحیت دادن مدرک پزشکی را ندارد.» تقی نیا هم پاسخ می‌دهد: «آیا امام صادق هم صلاحیت ندارد و ...»

در ادامه تقی زاده به انتقاد از اقدامات بهداشتی انجام شده می‌پردازد و می‌گوید: تا کی و کجا می‌خواهید همه جا را با الکل ضد عفونی کنید و ماسک بزنید. وی همچنین مدعی می‌شود که در تاریخ اسلام سابقه نداشته ۱۲۰ جنازه را بدون غسل و کفن و در گور دسته جمعی دفن کنند. مگر حرم اهل بیت ریسک پذیر است. مگر شفاخانه حضرت رضا پنجره فولاد نیست. به چه مجوزی آنجا را با الکل و مواد دیگر، ضد عفونی کردید؟

این روزها که بحران شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسیده، افرادی که با ندیده گرفتن مسائل بهداشتی جان مردم را به خطر می‌اندازند نیز در حال افزایش هستند؛ آنها که در حرم حضرت معصومه را می‌شکنند؛ آنها که ضریح را لیس می‌زنند؛ آنها که مالیدن روغن بنفشه بر مقعد تجویز می‌کنند، نمونه‌ای از همین افراد هستند که اوج مشکلات همچنان بر بحران‌ها می‌افزایند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
1
6
اوقاتل است حتی اگرباعث مرگ یک نفرشده باشد.اوقانون شکن است.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
1
1
عیدی مددجویان کمیته امداد رو کجا خرج کردید که هنوز بهشون ندادید ؟! یکی جواب بده .

آقا ما خسته شدیم توی این وضعیت کرونایی هی بریم خودپرداز رو چک کنیم تا ببینیم عیدی ریختند یا نه الان روز سوم فروردین 99 هست هنوز هیچ عیدی برای مددجویان کمیته امداد نریختن !!! از طرفی کارت همه مددجویان کمیته امداد رو درست کردند صندوق امداد ولایت که متاسفانه نه تلفن بانک داره و نه اینترنت بانک که بتونیم موجودی بگیریم و ببینیم ایا ریختن یا نه و همش باید بریم از خودپرداز 100 تومن کسر کنه تا آخرش بگه نریختن !
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
0
3
هر کس دوست داره یه جوری به شهرت برسه یکی با خدمت بدخلق یکی با خیانت یکی میشه پروفسور حسابی و سمیعی یکی میشه مرتضی کهن سال
یکی با فضل و بخشش میشه حاتم برادرش هم از حسادت مشهور شدن برادرش ادرار کرد توی چاه زم زم که مشهور بشه مهم شهرته چه جوری مشهور شدن برای این آخوند مهم نیست ایشون هو راه ساده شاشیدن رو برای شهرت انتخاب کرده
.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
1
5
یکی نیس ب اینا بگه کو ی مدت ت هیچی دخالت نکنید ی عمر همه مردم رو ب ذلت و خاری کشیدین الان ی چنماه بشینید و ب کاری ک ب شما ربط نداره دخالت نکنید بزارید پزشکاکارشون بکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
7
2
راست میگه وقتی تا حالا درگیر کرونا نشده شاید هم روش ایشان درست باشد
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
2
3
خب بذارید وارد حوزه درمان بشوند از چه ترس دارید؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
2
5
خاک برسر بی مغزشان که مردم رابه تمسخرگرفته اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
1
3
خدا آخر وعاقبت ما را در این مملکت به خیر کنه چند جور دیوانه و آزاری داریم.؟!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
6
3
رویداد حق اظهار نظر در مورد طب اسلامی و سنتی ندارد بلکه ستاد مبارزه با کرونا و متخصصین وزارت بهداشت و درمان کشور صلاحیت اظهار نظر در خصوص عاملین و روحانیون متخصص در طب سنتی را دارند. رویداد یک سایت ضد مذهبی و ضد روحانیت است و با توهین به مقدسات اسلامی و فرهنگ سنتی ملت ایران پارا از گلیم خود بیش از حد بیرون برده و متاسفانه هیچ هیئت نظارتی و نه دادگستری و نه خود حوزه های علمیه واکنش و پاسخی به یاوه گویی های رویداد نمی دهند . آیا طب اسلامی و سنتی خرافات است یا پزشکان انگلیسی ،المانی و فرانسوی که هیچگونه اعتمادی به آنها نیست ؟
چرا آلمان بیشترین حجم خرید داروهای گیاهی از ایران را هرساله با قمت بسیار پایین دارد و جاسوسانی از قبیل رویداد علیه طب سنتی که بر پایه استفاده از داروهای گیاهی است تشویش افکار عمومی ایرانی را دارد؟چه مقام مسئولی اجازه ورود پزشکان جاسوس اروپایی و عاملان سرویس های آمریکایی را صادر نموده است چرا مقامات وزارت محترم اطلاعات و سایر مقامات امنیتی کشور به مردم توضیح نمی دهند.و چرا تکلیف روحانیونی که با استفاده از طب اسلامی و سنتی داوطلبانه در مهار کردن و مداوای بیماران کرونایی تلاش می کنند متهم به خرافه پرستی هستند و دستگاه قضایی برای مردم توضیح نمی دهند.؟ رویداد متهم به جاسوسی و ضدیت با اسلام و روحانیت اسـت . چرا پاسخ نمی دهد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
2
5
بیشترین ضربه را اسلام از علمای متحجر خشک اندیش تهی مغزی خورده است که نمونه هایش را درعصر علم وارتباطات دیدیم مخالفت باتعطیلی حرم لیس زدن ها ونمونه های دیگر مثل کاراین روحانی تاریخ را که بلد باشید خواهید دید زمان شیوع بیماری طاعون وبا وحصبه کسی فرصت قبر کندن برای دیگری را نداشت خانه ها را با اجسادش آتش میزدند برود کمی تاریخ بخواند پدرم میگفت در روستا هر کسی برای خودش قبر کنده بود وقتی متوجه میشد آخرهای نفسش است می رفت و در آن میخوابید
مجتبی مشیری
|
Germany
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
8
4
دروغگو و بیشرف شمایید که بخاطر منافع مادی تون نمیذارید مردم با طب اسلامی درمان بشن
مگرنه اثبات این قضیه کاری نداره ک کی راست میگه و کی دورغ!!
کافیه درمان شدگان رو فراخوان کنید و ازشون مدارک پزشکی قبل و بعد درمان رو بخواین
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
6
2
آنهایی که درب حرم رو شکستند، آنهایی که ضریح رو لیس زدند ، از طرفداران سید صادق شیرازی بودند که دستگیر شدند و اعتراف هم کردند.
چرا دروغ میگید؟؟
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
2
5
پس اگرادعاهای این آقا ی کهنسال درسته اون پرفسور یا فوق تخصص کاراشتباه کرده بهترین لحظات عمرش را جهت خدمت به مردم وبیماران صرف کرده !! اما متاسفانه گاها درجامعه مان درچنین شرایط بحرانی یه عده ازخدا وخلق بی خبر جهت مطرح شدن وجمع کردن پول کثیف ازصداقت وسادکی مردم خوب ایران سواستفاده میکنن مااز فرزندان مان درارداره محترم اطلاعات عاجزانه استدعاداریم اینا درنطفه خفه شون کنن درفضای مجازی دیدم هموندجوان بندرانزلی که این آقای کهنسال با انگشت آلوده ش به لبان خشکیده ومظلومش جیزی می مالید دربیمارستان فوت کرده دلم خون شد حیف که حیف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
برای تعدادکسانی که تحت نظربه قول شماها متخصصین فوت میکنند چقدر دلت سوخت وهرروزهم فوت میکنند ایشان دربیمارستان فوت نموده است.
فارسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
8
3
رویداد از انتشار نظرات می ترسد.خودش می گوید و خودش می خندد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اولا" نظر من اشتباهی مثبت شد , نظرم به این پیام منفی است , ثانیا" سایت رویداد24 درخصوص انتشار نظرات مخاطبان ازخیلی از سایتهای دیگر بهتر عمل می کند , سایتهای دیگر حتی پیامهای خیلی معمولی را هم منتشر نمی نمایند, گویی یک نوع لجاجت ویکدندگی در عدم انتشار پیامها دارند !!!!!!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
6
1
رویداد فریبکار نظرات مخاطبین را سانسور می کنی جابجا و برای خنثی کردن نظرات مخالف خودت می گذاری خودت می دانی که با شیطنت واقعی علیه روحانیت و اسلام اقدام می کنی بدان بزودی به مجازات الهی گرفتار خواهی شد
سید علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
2
3
متدسفانه طب نوین پدرکشتگی با طب سنتی و اسلامی داره. سالیان سال با استفاده از طب سنتی رسیده از حکمای بزرگ اسلامی و ایرانی نظیر ابوعلی سینا و ... مردم با خوبی درمان می شدند بدون کمترین عوارض. اما طب غربی با ورودش همه چیز این طب رو رد کرد. طب سنتی با پزشکی هیچ مشکلی نداره و بسیاری از اساتید و حکما هم از طب نوین در کنار طب سنتی استقبال می کنند. اما بسیاری از پزشکان به دلایل مختلف از جمله کسادشدن دکان اونها که خودم شاهد تعدادی از اونها بودم، مانع رونق طب سنتی می شوند. در مورد آقای کهنسال هم اگه ایشون بعد از مدت مقرر، بیمار کرونایی شد که حرف پزشکان اثبات میشه، اما اگر نشد حداقل پیگیر باشن که چکار کرده که مبتلا نشده، شاید بتونه جان افراد زیادی رو نجات بده.
حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
3
1
چقد زر مفت زدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
شما ادمای بی ادب باعث شدید این عده، بی شرمانه درباره اسلام قضاوت کنند و حرف های پوچ و بی اساس به ما نسبت بدهند.مایه بی ابرویی دین هستید
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
0
1
یکی که قراره درمان بشه درمان میشه و به پای ایشون مینویسند و یکی که فوت میکنه میگه حکمت بوده فوت کنه شایدم حضور ایشون موجب انتشار ویروس بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
0
اون خانمی که قرار بود استعفا بده چرا نداد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
آنهایی که درب حرم رو شکستند، آنهایی که ضریح رو لیس زدند ، از طرفداران سید صادق شیرازی بودند که دستگیر شدند و اعتراف هم کردند.
چرا دروغ میگید؟؟
نظرات شما
پیشخوان