تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
استاد دانشگاه جرج واشنگتن :

عدم تحریم دارو تنها حرف است و در عمل رعایت نمی‌شود/ امکان جنگ با وجود کرونا کم شده است

استاد دانشگاه جرج واشنگتن تاکید کرد که دارو‌ها باید از تحریم‌های آمریکا معاف شوند و گفت: ویروس کرونا اکنون ترامپ را نیز درگیر کرده است و به نظر می‌رسد تعداد بیشتری از افراد نیز در این کشور به کرونا مبتلا شوند و رهبران آمریکا تا مدتی نامعلوم درگیر کرونا خواهند بود.
عدم تحریم دارو تنها حرف است
رویداد۲۴  هیو گوسترسون (Hugh Gusterson) استاد مردم‌شناسی و روابط بین الملل دانشگاه جرج واشنگتن است. حوزه تخصصی وی روابط بین‌الملل، امنیت بین‌المللی و سلاح هسته‌ای است. وی در گفتگو با ایلنا به بیان نظرات خود در خصوص تنش‌های میان ایران و آمریکا پرداخت.

هیو گوسترسون در ابتدا در مورد شرایط پیش آمده در ایران در پی شیوع کرونا ویروس گفت: اول، بگذارید بگویم که من از وضعیت کرونا ویروس در ایران بسیار متاسفم. به گفته رسانه‌ها در ایران شرایط بدی است و تعداد زیادی مبتلا شدند، لازم است که از خودتان مراقبت کنید.

بیشتر بخوانید:
با حداقل تلفات و در کوتاه ترین زمان از بحران کرونا عبور کنیم/ آمریکا اگر واقعا می‌خواهد به ایران کمک کند، تحریم دارو را بردارد

وی در ادامه در مودر کمبود امکانات در ایران برای مقابله با کرونا گفت: دارو‌ها قرار است از تحریم‌ها معاف باشد، اما این‌ها تنها حرف است و در عمل چنین چیزی مشاهده نمی‌شود. به ویژه، در ایران کمبود دارو‌های تخصصی لازم برای درمان بیماری‌های نادر وجود دارد. این موضوع تکرار تجربه عراق است که دارو‌ها تحریم شدند و تعداد زیادی از افراد بی‌گناه به خصوص کودکان کشته شدند.

هیچ توجیهی برای تحریم‌ها وجود ندارد

استاد مردم‌شناسی و روابط بین الملل دانشگاه جرج واشنگتن در ادامه با انتقاد از تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها به نظر من هرگز نباید اعمال می‌شدند؛ چراکه در آن زمان ایران به خوبی در تطبیق با برجام اقدام می‌کرد و دلیلی برای تحریم وجود نداشت. ایالات متحده توافقی که همه آن را امضا کرده بودند به راحتی نقض کرده است.

وی هم چنین با اشاره ادعای آمریکا درباره حملات اخیر در منطقه گفت: این موضوع احتمال وجود جنگ را تایید کرد، اما کرونا اکنون ترامپ را نیز درگیر کرده است و به نظر می‌رسد تعداد بیشتری از افراد نیز در این کشور به کرونا مبتلا شوند و رهبران آمریکا تا مدتی نامعلوم درگیر کرونا خواهند بود و با ورود به جنگ شرایطشان بدتر می‌شود.

گوسترسون در ادامه تاکید کرد: اگرچه دارو‌ها از تحریم معاف است، اما بانکی وجود ندارد که نقل و انتقالات مالی لازم را انجام دهد و شرکت‌ها و بانک‌ها از مجازات‌های آمریکا ترس دارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان