تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹

توزیع بسته‌های بهداشتی به مطب‌ها/ درخواست کمک نظام پزشکی از خیرین

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به توزیع بسته‌های حمایتی به مطب‌ها از هفته گذشت گفت: توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و ماده ضدعفونی از روز دوم فروردین از سرگرفته شد.
توزیع بسته‌های بهداشتی به مطب‌ها
رویداد۲۴  دکتر مسعود حبیبی که بر اساس جلسات ستاد مرکزی مدیریت اپیدمی کووید سازمان نظام پزشکی مسئولیت رایزنی برای تهیه این ملزومات را به عهده دارد، به سختی تهیه این اقلام در بازار روز اشاره کرد و گفت: هر یک از محتویات بسته حمایتی داستان خاص خود را دارد و تهیه آن مستلزم رایزنی‌های فراوان با بخش دولتی و خصوصی است. حتی با دلال‌ها رایزنی کردیم، اما قیمت متفاوت و گاه فرای بودجه‌ای بودند که در اختیار بود.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به مصوبه وزارت بهداشت برای تامین ماسک و مواد ضد عفونی برای مطب‌ها توسط نظام پزشکی و پیگیری‌های مستمری که از سازمان غذا و دارو داشتیم اواخر سال گذشته در بحث تهیه ماسک هرچند اندک، اما کمک‌هایی شد و قرار است این روال ادامه یابد.

بیشتر بخوانید:
خطر کرونا بیخ گوش مطب‌های خصوصی/ مدیرکل حوزه ریاست سازمان نظام پزشکی: ماسک و مواد شوینده را با قیمت بالا از دلالان خریدیم
معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: ما از یک ماه قبل با اکثر شرکت‌ها و حتی بازار آزاد در حال مذاکره بودیم، اما تقاضای فشرده اجتماع ونیاز بالا بیمارستان‌ها امکان تامین را بسیار سخت کرد البته ما با جلسات چند ساعته در وزارت بهداشت، سازمان غذا دارو و برخی شرکت‌های تولیدکننده نهایتاً در اواخر سال به نتایجی رسیدم هرچند هنوز وضعیت دلخواه ما نیست. سازمان‌های نظام پزشکی در سراسر کشور نیز در این مدت و موازی با ما در استان‌های خود خدمات خوبی کردند و حتی دربعضی از شهر‌ها با کمک خیرین اقلام مورد نیاز مطب‌ها و مراکز درمانی را توزیع کردند، اما میدانیم که هنوز به حد دلخواه و بی دغدغه نرسیده است.

دکتر حبیبی افزود هم وزارت بهداشت و هم ما به این مهم واقفیم که اگر مطب‌ها تامین نشوند عملاً خودمان مردم را به سمت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گسیل کرده ایم. برای کاهش بار مراکز درمانی و اسکرین بیماران مطب‌ها باید فعال باشند و برای فعالیت مطب‌ها با توجه به کمبود شدید اقلام حفاظتی در بازار وظیفه همه ماست تا این اقلام را تهیه و در اختیار قرار دهیم.

حبیبی در پایان با اشاره به نرخ این اقلام در بازار نقش خیرین و کمک‌های مردمی را همچون زمان جنگ بسیار ارزنده و راهگشا دانست و با اعلام شماره موبایل ۰۹۰۱۶۳۸۵۸۸۵۳ آمادگی سازمان نظام پزشکی را برای دریافت این کمک‌ها اعلام نمود.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، طی یک ماه آخر سال ۹۸ با هدایت سازمان نظام پزشکی بسیاری از شرکت‌ها و خیرین با تهیه‌های بسته‌هایی تحت عنوان خدا قوت دلاور با تهیه اقلام خوراکی این بسته‌ها در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت تا بین پرسنل صف مقدم مبارزه با کوید ۱۹ توزیع شود.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کووید19
نظرات شما
پیشخوان