تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
عضو فراکسیون امید مجلس:

برای روحانی و دولتش از خداوند طلب صبر می‌کنم که بتوانند با مجلس یازدهم کار کنند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: میان دولت و مجلس جدالی پیش نخواهد آمد، چون دولت در مجلس پشتیبانی ندارد که با اتکا به آن بخواهد به جدال بپردازد. بعد از پایان مجلس دهم، رئیس‌جمهور باید کابینه‌ای را به مجلس یازدهم معرفی کند تا با دوستانی که در سراسر کشور در مجلس یازدهم رأی آوردند همخوانی داشته باشند.

نمایندگان مجلس یازدهم

رویداد۲۴ عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در مورد رابطه مجلس یازدهم و دولت گفت: برای روحانی و دولتش از خداوند طلب صبر می‌کنم که بتوانند یک سال را تحمل کنند و دوام بیاورند. مگر دوستان تندرو که برخی از آنها در مجلس دهم هم حاضرند، از شعارهایشان دست بردارند. در این صورت مجلس یازدهم می‌تواند با دولت کار کند.

او ادامه داد: تندروها شعارهایی می‌دانند و کارهای مملکت را قفل کرده بودند. آنها با این شعارها نمی‌گذاشتند در اقتصاد گشایشی حاصل شود. اگر تندروها بخواهند این شعارها را ادامه بدهند، تنها دعا می‌کنم که خداوند به دولتی‌ها در طول عمر باقی‌مانده دولت صبر بدهد.

دولت در مجلس پشتیبانی ندارد که با اتکا به آن بخواهد به جدال بپردازد

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا شاهد جدال میان مجلس یازدهم و دولت دوازدهم خواهیم بود توضیح داد: میان دولت و مجلس جدالی پیش نخواهد آمد، چون دولت در مجلس پشتیبانی ندارد که با اتکا به آن پشتیبان بخواهد به جدال بپردازد. بعد از پایان مجلس دهم، رئیس‌جمهور باید کابینه‌ای را به مجلس یازدهم معرفی کند تا با دوستانی که در سراسر کشور در مجلس یازدهم رأی آوردند همخوانی داشته باشند. همچنین این کابینه شعارهایی را که آقایان به خصوص در بخش اقتصادی داده‌اند قبول داشته باشند.

دولت نمی‌تواند به راحتی کار خود را با مجلس یازدهم ادامه دهد

هاشم‌زایی ادامه داد: مجلس یازدهم با دولت دوازدهم همراه نخواهد بود. دولت مجری است و با واقعیت‌های اجرایی بیشتر سر و کار دارد. بنابراین دولت با این مجلس و شعارهایی که داده‌اند نمی‌تواند به راحتی به کار خود ادامه دهد. شعارهایی که آقایان اصولگرا در 30 سال اخیر سر داده‌‌اند با شعارهای ما اصلاح‌طلبان متفاوت بود. البته همه ما به دنبال منافع ملی هستیم اما تشخیص‌مان متفاوت است.


بیشتر بخوانید:مردم ۱۳ بدر به بیرون از منزل نروند/ کار مجلس بعد از تعطیلات شروع می‌شود


دولت اگر می‌خواهد مسائل را تا حدودی حل کند، اولین کار این است که برای شروع مجلس بعدی دولت جدید معرفی کند.

او درباره مشکل دولت با مجلس بر سر تصویب لوایح پیشنهادی گفت: همه لوایح سیاسی نیست که دولت برای تصویب آنها در مجلس به مشکل بخورد. ما در زمینه‌های مختلف آن‌قدراشتباه قوانین داریم که دولت نیازی به قوانین جدید ندارد.

این عضو فراکسیون امید در پایان تاکید کرد: دولت اگر می‌خواهد مسائل را تا حدودی حل کند، اولین کار این است که برای شروع مجلس بعدی دولت جدید معرفی کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان