تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
نخست وزیر ژاپن:

المپیک توکیو یک سال به تعویق افتاد

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن اعلام کرد در تماس تلفنی با رییس کمیته بین‌المللی المپیک، دو طرف موافقت کرده اند که «به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا، المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای حدود یک سال به تعویق بیافتد».

تغییر تاریخ المپیک 2020رویداد۲۴  آبه روز سه شنبه پس از تماس تلفنی با «توماس باخ» رییس کمیته بین المللی المپیک در جمع خبرنگاران در توکیو افزود: او پیشنهاد یک سال تاخیر در المپیک توکیو را داده و رئیس کمیته بین المللی المپیک نیز از ایده او کاملا «حمایت» کرده است.

نخست وزیر ژاپن افزود: آنها همچنین تایید کردند که قصد ندارند المپیک و پارالمپیک را لغو کنند.

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن پیشتر نیز گفته بود که «امکان تعویق زمان برگزاری این بازی ها وجود دارد» و چنانچه نتوان این بازی ها را به «شکل کامل» برگزار کرد و امکان به خطر افتادن سلامتی ورزشکاران و تماشاگران وجود داشته باشد ممکن است آن را به تعویق بیاندازم.

او اظهار کرد: اگرچه کمیته بین المللی المپیک تصمیم نهایی را در مورد این موضوع اتخاذ می کند، اما ما بر این عقیده هستیم که «لغو» گزینه مناسبی نیست.

همزمان «دیک پاوند» عضو کمیته بین‌المللی المپیک نیز اعلام کرده بود: بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعلیق و احتمالا به یک سال بعد موکول شود.

کمیته بین المللی المپیک هم پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود «حدود یک ماه دیگر درباره تعویق مسابقات تابستانی توکیو ۲۰۲۰ تصمیم گیری خواهد کرد».

قرار بود بازی های المپیک توکیو از ۲۴ جولای تا ۹ آگوست ۲۰۲۰ (۳ تا ۱۹ مرداد ۱۳۹۹) و بازی های پارالمپیک هم از ۲۵ آگوست تا ۶ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۰ مرداد تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۹) برگزار شود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: المپیک 2020 ، شینزو آبه
نظرات شما
پیشخوان