تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
سازمان عفو بین‌الملل:

۲۲۰ سازمان مدنی، نشست جی۲۰ در عربستان را تحریم کردند

سازمان عفو بین‌الملل شامگاه سه‌شنبه گزارش داد، ۲۲۰ سازمان مدنی در سراسر جهان اجلاس گروه ۲۰ را که قرار بود امسال در عربستان سعودی برگزار شود، تحریم کردند.

سازمان عفو بین‌المللرویداد۲۴ به گزارش شبکه خبری "الجزیره" قطر، نهادهای مدنی اعلام کردند که این اقدام را به دلیل نقض قوانین حقوق بشری در سعودی انجام می‌دهند.

تحریم سازمان‌های مدنی چند روز پس از آن صورت می گیرد که عربستان در ۲۶ اسفندماه از دستگیری ۲۹۸ مقام سعودی به اتهام فساد خبر داده بود.

مقام‌های نظامی سعودی جمعه دو هفته پیش نیز "احمد بن عبدالعزیز" و "محمد بن نایف" از شاهزاده‌های خاندان سعودی که دارای بیشترین بخت برای جانشینی پادشاه کنونی عربستان هستند، پس از ورود و تفتیش منزل آنها، بازداشت کرده بودند.

با پایان یافتن نشست وزیران امورخارجه کشورهای عضو گروه ۲۰ در ناگویا ژاپن که دوم آذرماه ۹۸ انجام شد، ریاست دوره‌ای این گروه از ژاپن به عربستان سعودی منتقل شد.


بیشتر بخوانید: آمریکا با سرشکستگی، یمن را نیز ترک خواهد کرد


گروه ۲۰ که ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد شامل آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

این گروه از سال ۱۹۹۹ تشکیل شد و در سال ۲۰۰۸ با تشکیل جلسه اضطراری برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی اهمیت خاصی پیدا کرد و از آن پس سالانه نشست این گروه با حضور سران کشورهای عضو برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عربستان سعودی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان