تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹

تقویت سیستم ایمنی بدن در این روز‌ها با یک نوشیدنی ساده

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه شیر در تقویت سستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد، گفت: تعداد زیادی کارخانه فرآورده‌های لبنی در استان فعالیت دارند و قادر به تامین این ماده حیاتی هستند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

رویداد۲۴ عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: شیر یک غذای کامل و حاوی ۱۸ ماده از ۲۲ ماده ضروری برای بدن انسان است و مصرف آن به میزان کافی باعث تضمین سلامتی بدن می‌شود، چراکه شیر در مقایسه با سایر غذا‌ها در رژیم غذایی روزمره، در هر کالری مقدار بیشتری کلسیم، منیزیوم، فسفر، پتاسیم، زینک و پروتئین دارد.

او افزود: شیر همچنین حاوی آهن، سلنیوم، ویتامین B ۶، ویتامین E، ویتامین K، ریبوفلاوین یا همان ویتامین B۲، تیامین یا همان ویتامین B ۱ و همچنین نیاسین است.
بیشتر بخوانید: خوراکی‌های جادویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
نیرومند با بیان اینکه یکی از از راه‌های کاملا شناخته شده تقویت سیستم ایمنی بدن، مصرف شیر‌های پاستوریزه و استریلیزه بسته بندی شده است، اظهار داشت: در سطح تمام مراکز علمی معتبر جهان، مصرف شیر سالم به عنوان یک راهکار مهم تقویت کننده بدن محسوب می‌شود، لذا در هیچ زمان نباید مصرف روزانه شیر و فرآورده‌های لبنی را فراموش کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: باتوجه به شرایط اقلیمی استان خوزستان و شرایط مناسب برای دامپروری، کارنجات متعدد تولید فرآورده‌های لبنی در استان فعالیت دارند که تولید محصولات در این کارخانه‌ها به صورت کاملا کنترل شده، با کیفیت مناسب و در بسته بندی‌های بهداشتی که امکان ورود هرگونه آلودگی و ویروس در آن‌ها غیرممکن است، قادر به تامین نیاز مردم خوزستان هستند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شیر
نظرات شما
پیشخوان