تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹

ویروس کرونا و قرنطینه خانگی در کنار هم/ نکاتی که هر ایرانی باید بداند!

این روز‌ها که خبر ویروس کرونا داغ است، بهتر است که کمی بهتر کنار هم باشیم و مواردی را رعایت کنیم! در این زمینه امروز می‌خواهیم در وبلاگ سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا در مورد مواردی صحبت کنیم که اگر نیاز به به قرنطینه خانگی داشتید و یا مجبور شدید، یکی از اعضای خانواده خود را برای جلوگیری از عدم شیوع این ویروس در خانه نگهداری کنید به موارد زیر دقت داشته باشید.

نکاتی برای قرنطینه خانگیرویداد۲۴ نکات مهم در قرنطینه خانگی


مهم ترین مواردی که باید در قرنطینه خانگی به آن‌ها دقت داشته باشید:


شخص مبتلا به کرونا باید در یک اتاق دربسته نگهداری شود
اگر خودتان و یا یکی از اعضای خانواده شما دچار این بیماری شده است، استرس نداشته باشید و مطمئن باشید که این وضعیت پایدار نیست و زود از بین می‌رود، اما برای جلوگیری از شایع شدن ویروس کرونا لازم است که در یک اتاق دربسته و دور از سایر اعضای خانواده، شخص مریض بستری شود. بهتر است که اگر نیاز به ملاقات با فرد بیمار داشتید از او به اندازه چند متر فاصله بگیرید.

ویروس کرونا و قرنطینه خانگی در کنارهم/نکاتی که هر ایرانی باید بداند!
تمامی وسایل شخصی خود را از بیمار جدا کنید
بهتر است که شخص بیمار در یک دستشویی و یا حمام جدا کارهای خود را انجام دهد. در این زمینه باید دقت داشته باشید که ضدعفونی محل، وسایل شخصی بیمار و … باید به صورت دائمی و بدون وقفه انجام شود. همچنین اگر مجبور هستید با بیمار در یک حمام، استحمام کنید حتما این کار را بعد از ضدعفونی کامل این محل انجام دهید تا بدون نگرانی بتوانید این کار را انجام دهید.

وسایلی که بیمار از آن‌ها استفاده می‌کند را مرتب ضدعفونی کنید
در زمینه قرنطینه خانگی که برای مقابله با ویروس کرونا استفاده می شود، یکی از اصول مهم همین ضدعفونی کردن وسایل به صورت دائمی است، اما اگر شما هم مانند بسیاری از مردم نمی‌ توانید، ماده ضدعفونی پیدا کنید، می توانید با استفاده از تکنیک زیر اقدام به تهیه ضدعفونی کننده خانگی بکنید.

ویروس کرونا و قرنطینه خانگی در کنارهم/نکاتی که هر ایرانی باید بداند!

چگونه ضدعفونی کننده خانگی بسازیم؟
همانطور که گفتیم، یکی از کارهای مهم برای جلوگیری از شیوع بیماری در محیط خانواده ی فرد مبتلا به ویروس کرونا،ضدعفونی دائمی وسایل اوست. برای ساخت ضدعفونی کننده خانگی لازم است که ابتدا یک پیمانه آب و یک پیمانه سرکه را با هم مخلوط کنید و برای خوشبو شدن آن کمی روغن خوشبو کننده به آن اضافه کنید. سپس مخلوط را در داخل یک اسپری بریزید.

قبل از هر بار استفاده مخلوط درون اسپری را به خوبی تکان دهید، سپس روی سطحی که می خواهید از آن استفاده کنید. بهتر است که بعد از 10 دقیقه محیطی که ضدعفونی کرده اید را با استفاده از دستمال خشک کنید چرا که این نوع از ضدعفونی کننده ها لطیف تر و ملایم ترهستند به همین علت باید مدت زمان بیشتری روی سطوح بمانند تا بتوانند ویروس کرونا را در صورت وجود از بین ببرند.


از فرد بیمار بخواهید که از ماسک استفاده کنید
یکی از کارهای مهم که در قرنطینه خانگی باید انجام دهید، این است که از فرد بیمار بخواهید در مدت زمانی که به این ویروس دچار است از ماسک استفاده کند تا سرفه یا عطسه او در محیط پخش نشود! همچنین بهتر است که هنگام صحبت با فرد مبتلا به ویروس کرونا از او بخواهید که از ماسک استفاده کند.

باور داشته باشید که شرایط زودگذر است و همه چی درست می شود
با توجه به آمار بهبود یافتگان مبتلایان به کرونا، لازم است که در نظر داشته باشید، همه چی زود گذر است و این شرایط تمام می شوند! شما باید کاملا روحیه خود را حفظ کنید و به شخص مریض هم انگیزه بدهید. با در کنار هم بودن این قرنطینه خانگی و این بیماری به صورت کامل از بین می روند.

سخن آخر
اگر در خانه هستید و نمی دانید که چه کارهایی باید انجام دهید، بهتر است که مقاله کارهای مفید در زمان قرنطیه خانگی را مطالعه کنید. در این مقاله لیستی از کارهای مفید را برای شما آماده کرده ایم که بتوانید از وقت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. همچنین اگر تجربه ای در این زمینه دارید که احساس می کنید، می تواند به بیماران کمک کند، می تواند آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان