تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

قتل خاموش نوجوان ۱۵ ساله/ ماجرای کشته شدن یک نوجوان توسط مامور نیروی انتظامی چه بود؟

شب دهم اسفند خبری در جامعه محلی شهرستان چابهار مردم را به سوگ نشاند. کشته شدن یک نوجوان ۱۵ ساله و مجروح شدن نوجوان ۱۵ ساله دیگر توسط یک مامور خاطی نیروی انتظامی. این ماجرا در دستگاه قضا در حال بررسی است و هنوز از جزییات آن اطلاعی در دست نیست.
قتل نوجوان چابهاری
رویداد۲۴ ‌ عبدالغفار همراه با یحیی و جعفر از مسجد خارج می‌شوند. سوار بر موتور شده و همراه با تعدادی دیگر از دوستان‌شان که را کب سه موتور دیگرهستند به سمت منازلشان حرکت می‌کنند. هر ۴ موتور به جاده‌ای خاکی می‌رسند که روستای کمب واقع در ۸ کیلومتری شهرچابهار را به روستای عثمان‌آباد متصل می‌کند. ۲ ساعت بعد جسد بی‌جان عبدالغفار ۱۵ ساله با پهلویی به خون نشسته از اصابت گلوله در بیمارستان به دست خانواده‌اش می‌رسد.
 
یحیی ۱۵ ساله قربانی دیگر ماجراست که گلوله‌ای به دستانش خورده است. جعفر سومین راکب موتور جوان ۲۰ ساله است که او نیز در شرایط وخیمی قرار دارد.
 
این وضعیت تلخ سه نوجوان است که به گفته افراد محلی، به خاطر برخورد یک پرسنل نیروی انتظامی روستای کمب رخ داده است.
 
مامور، لباس نیروی انتظامی نداشت
 
حکیم خورسند برادر عبدالغفار نوجوانی که جان خود را از دست داده، ماجرا را اینگونه برای رویداد۲۴ تعریف می‌کند: آن روز برادرم و و دوستانش در جاده خاکی داخل روستا می‌راندند اما وسط جاده با فردی که لباس محلی به تن داشته برخورد می‌کنند اما چون او را نمی‌شناخته‌اند سعی می‌کنند از کنار او رد شوند، اما این فرد مامور نیروی انتظامی بوده و چون افراد نایستاده‌اند، به سوی آن‌ها شلیک می‌کند.
 
خورسند به روایت کسانی که از ماجرا زنده بیرون آمده‌اند، می‌گوید کسی به نوجوانان ایست نداده و شلیک انجام شده و توضیح می‌دهد که به خاطر این شلیک برادرم و دوستاش از روی موتور به زمین پرت می‌شوند، اما کسی متوجه نمی‌شود که آن‌ها تیر خورده‌اند و مامورانی که وارد ماجرا شدند، با آنها باز هم برخورد کردند.
 
به گفته برادر عبدالغفار، گلوله‌ای به پهلوی عبدالغفار می‌خورد و پزشکی قانونی گلوله را درمی‌آورد. شبی هم که این اتفاق افتاد دادستان چابهار، بخشدار و فرمانده نیروی انتظامی چابهار به منطقه آمدند و قول دادند پیگیر موضوع باشند. البته به ما گفته‌اند که مامور بازداشت شده است.
 
چشم راست برادرزاده‌ام آسیب دیده است
 
کریم بخش جدگال دایی جعفر جدگال زاده جوانی که گفته شده به خاطر برخورد مامور نیروی انتظامی مجروح شده، به رویداد۲۴ می‌گوید: تیری که از سوی مامور به سمت بچه‌ها شلیک می‌شود، گوشت دست یحیی را شکافته و به پهلوی عبدالغفار نشسته و او فوت می‌کند.
 
او می‌گوید: به ما گفتند مامور خاطی بازداشت است اما ما می‌خواهیم بررسی پرونده شروع شود تا بدانیم این فرد چرا چنین کاری کرده است. همچنین خواهرزاده‌ام می‌گوید ماموران ما را کتک زده‌اند که ما می‌خواهیم صحت یا سقم این مسئله نیز روشن شود و بفهمیم آسیب‌هایی که به دو نفر دیگر وارد شده، به خاطر افتادن از موتور بوده یا آنگونه خودشان می‌گویند به خاطر کتک خوردن از ماموران بوده است.
 
جدگال‌زاده می‌گوید: بعد از ماجرا، سرباز‌ان بچه‌ها را سوار ماشین می‌کنند و با خود می‌برند که عموی یحیی از دور این صحنه را می‌بیند و به ما اطلاع می‌دهد. ما هم پیگیر شدیم ببینیم چه شده است. تقریبا دو ساعت خبر نداشتیم که بچه‌ها کجا هستند. بعد از دو ساعت متوجه شده‌ایم آن‌ها را بیمارستان برده‌اند. زمانی که به بیمارستان رسیدیم متوجه شدیم که عبدالغفار جانش را از دست داده و یحیی و جعفر هم مجروح شده‌اند.
 

 
مامور خاطی کمتر از ۲۴ ساعت بازداشت شد
 
شه‌بخش گرگیج نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها به رویداد۲۴ می‌گوید: ما از دوستان‌مان در شورای شهر این موضوع را پیگیری کردیم که آن‌ها نیز پیبگیر موضوع بوده‌اند. حتی فرماندار چابهار که رئیس تامین شورای شهرستان هم هست ماجرا را پیگیری کرده و مشخص شد کمتر از ۲۴ ساعت مامور خاطی بازداشت شده است.
 
نماینده چابهار در شورای استان با بیان اینکه ما از نیت مامور در ماجرا خبر نداریم، تصریح می‌کند: شاید تعقیب و گریزی بوده، اما در این صورت هم بر اساس قانون حق ندارند، سوی فردی که مسلح نیست شلیک کنند. البته مسلح بودن آن دو نوجوان را نه نیروی انتظامی و نه هیچ فرد دیگری تایید نمی‌کند. به علاوه آنکه قربانیان این حادثه هیچ جرمی نیز مرتکب نشده بودند.
 
نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها خبر می‌دهد که در مناطق حاشیه‌نشین چابهار میان مردم و نیروی انتظامی هر از گاه چنین مواردی رخ می‌دهد و این مسئله مهمی است که باید بررسی و حل شود. در شهرستان چابهار شاهد گسترش موضوع حاشیه‌نشینی هستیم؛ مثلا انجام برخی تخلفات مانند کشیدن برق به صورت غیرقانونی در این منطقه توسط افرادی که قصد زندگی در آن را دارند منجر به بروز چنین زد و خورد‌هایی می‌شود که نیاز به مدیریت و ساماندهی دارد.
 
گرگیج می‌گوید: به عنوان نماینده مردم در یک جامعه محلی توصیه من آن است که نیروی انتظامی در برخورد‌ها نهایت دقت را داشته باشد. نباید چنین اقداماتی صورت بگیرد و حتی اگر فرد خطا هم کرده باشد راه‌های دیگری برای مقابله با مجرم وجود دارد و می‌شود به شکل دیگری عمل کرد. خویشتن‌داری باید در نیرو‌های دولتی به مراتب بیشتر از مردم باشد. زیرا مردم در مناطق حاشیه‌ای و فاقد رفاه زندگی می‌کنند و آسیب‌پذیرترین افراد هستند. باید شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت کرد که دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم؛ از سوی دیگر به مردم هم توصیه می‌کنم که یادشان باشد نیروی انتظامی در بسیاری مواقع کمک حال مردم بوده و برای برقراری امنیت ممکن است در یک نقطه‌ای ایست بازرسی داشته باشد که مردم باید به قوانین توجه کرده و از نیروی انتظامی فرار نکنند.
 
قتل نوجوان در چابهار
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: چابهار
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
4
0
اخه دتبال چی هستی رویداد از بی بی سی بد تر شدیکه؟؟؟؟؟؟؟؟/
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
5
0
اخه دتبال چی هستی رویداد از بی بی سی بد تر شدیکه؟؟؟؟؟؟؟؟/
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
4
لعنت لعنت لعنت به این فرد کثیثفی که همچین اقدامی کرده حیف اسم ماموربه این جورکسی .خداااااااا این نوجوان بیگناه الکی الکی کشته شد .اصلا من میگم گناه کارهم باشه .ایا حقش. کشتن بود مگه اون چند سالش بود اون فقط پانزده سال بیشترنداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
4
لعنت بهشون اگر رسیدگی نکنند
یونس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
2
1
بنده خداهاسارق مسلح بودن...پدرش میگه با4تاموتوررفتن مسجد.. بعدش ازیه جاده خاکی میون برزدن...وتاماموررودیدن فرارکردن
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
0
3
نیروی انتظامی حق زدن افرادمجرم هم رانداردضمن اینکه ظاهرقضیه نشان میدهدهیچگونه مامورینی یاایست بازرسی دران مکان نبوده که شخص فوت شده ازانجافرارکرده وماموربه اوشلیک کرده که درصورت فرارشخص ازمامورهم اولا ماموربایدایست وتیرهوایی خال کندبعد ازاین مراحل تیررابایدبه هدف زیرزانوشلیک کند قراین نشان ازخصومت شخصی یاباج خواهی ماموررامیدهدامیدوارم نیروی انتظامی ازاین مامورحمایت نکندویک فیلم قضایی درنیاورندتاماموربه سزایش برسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
5
0
بروبابا بزاربادبیاد شماهم ادم شدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
1
2
صاحب نداره داداش
پاسخ ها
مقدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
صاحب داره اقااتفاقا خوبشم داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
3
0
شما که اطلاعاتی ندارین لطفا قاضی نشین در جا .شاید اون مامور نیابت داشته ضمنا در زمان شلیک مامور به پسرجوان قصد کشت نداشته چون سوار بر موتور بوده پاشو نشونه میگیره میخوره به دست بعد تیر کمانه می‌کنه میخوره به پهلوی اون بندخدا خدابیامرز خورسند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
توهم‌ لطفا بیخودقضاوت عجولانه قضاوت بی خودنکن مگه‌مامورت‌داشته بایدهمینجوری ادم‌بکشه!!
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
2
کاربربنام یونس اینقدعلم غیب بازی درنیار!؟توازکجافهمیدی جوان 15ساله مسلح بوده!؟جاده خاکی زده مسیرهمون جاده خاکی بوده؟چهارتاجوون بوده اندرفتن باهم موتورسواری اینکه کارجرم که‌نیست؟بایدبامورخاطی نیروی انتظامی شدیدا‌برخودبشه؟مامورنیروی همیشه بایدبالباس فرم باشه باچه حق لباس شخصی مسلح بوده اقدام به اتش نموده!!
سید عبدالمتین حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
2
کاری با این ملت بلوچ کردین که هر لحظه احتمال داره یه عبدالمالک ریگی دیگه بیدار شه ظلم تا کی؟ فقر تا کی ؟ اقایی ک گفته بودین ماموره میخواسته به پاش بزنه لطفا از اون فغز اکبندت استفاده کن قول میدم از اکبندی درنمیاد اخه یه خشاب تیر خالی میکنه به کمرش میخواسته پاشو بزنه برو ببین عکساشو اگه یه ادم معمولی بود دقتش از این بالا تر بود چه یه نظامی یعنی هدف گیریش اینقد افتظاح باشه مگ داریم؟ در ضمن مامورین لباس شخصی بودن دنبالشون کردن اینا فک کردن دزدن از ترس این که موتور نبرن فرار کردن . شما با این حرفا نمک به زخم مردم بلوچ میپاشید هم وطن هستم بجای تسلیت این حرفا رو میزنید پسره دزد بوده؟ ماموره چلاق بوده نتونسته دقیق نشونه بگیره؟تیر کمانه کرده ؟ اونم 30تیر !
نظرات شما
پیشخوان