تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

وزرای احمدی‌نژاد بر سر ریاست مجلس یازدهم به توافق رسیدند/ برخی فکر نکنند می‌توانند از قبل کسی را به عنوان رئیس مجلس القا کنند

منتخب مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس یازدهم گفت: از آنجایی که اولویت و مطالبه اصلی مردم، مشکلات اقتصادی است و تعدادی از منتخبان تأکید داشته‌اند که باید به مسائل اقتصادی مردم بپردازیم، من کاندیدا خواهم شد چون فکر می‌کنم مجلس باید با اولویت و نگاه اقتصادی اداره و مدیریت شود.

رئیس مجلس یازدهم

رویداد۲۴ شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت نهم و دهم و منتخب مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس یازدهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور هفت نفر از منتخبان مجلس یازدهم برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر مجلس ۲۷۶ نماینده دارد که این ۲۷۶ نفر برای مجلس تصمیم‌گیری می‌کنند و هیچ اقلیتی در داخل مجلس و هیچ مجمعی بیرون مجلس در خصوص تشکیل ارکان مجلس نمی‌تواند تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه در بین نمایندگان، نماینده‌تر نداریم، گفت: در ادوار گذشته مجلس نه تنها نماینده‌تر داشتیم، بلکه نماینده‌ترین هم داشتیم اما بنا است که در این دوره هیچ شخصی نماینده‌تر نباشد، بر همین اساس همه نماینده‌ها با یکدیگر برابرند و تمامی تصمیمات در صحن مجلس اتخاذ می‌شود.

حسینی اضافه کرد: فراکسیون‌ها ‌و جریان‌های فراکسیونی که باید از اکثریت نسبی و رقم و رمق کافی برخوردار باشند، این فرایند‌ها را تسهیل می‌کنند. بنابراین اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه جمعی هفت نفره برای هیأت رئیسه مجلس تصمیم گرفتند، صحت ندارد. 

وی با بیان اینکه جلسه‌ای که برگزار شده در حد مشورت بوده است، گفت: هر نماینده‌ای‌ حق یک رأی دارد و خود نمایندگان تصمیم می‌گیرند که چه اشخاصی را به عنوان رئیس و نواب انتخاب کنند.

حسینی با بیان اینکه در جلسه‌ای که هفته گذشته تشکیل شد، دوستان در خصوص یکسری از اصول با یکدیگر مشورت کرده‌اند، گفت: چندی پیش در جلسه‌ای که دوستان شورای مرکزی مؤتلفه تشکیل دادند و تعدادی از نمایندگان در آن حضور داشتند، من به صراحت گفتم که وحدت در اصول، بسیار فرخنده است اما وحدت در افراد نه تنها وحدت نیست بلکه حرکت به سمت تمرکز است؛ محتوای جلسه هفته گذشته نیز مشورت در خصوص یکسری از اصول بوده و اصلا در آن جلسه بحث انتخاب رئیس و هیأت رئیسه مطرح نبوده است. 

وزیر اقتصاد دولت نهم و دهم با بیان اینکه قطعاً من کاندیدای ریاست مجلس خواهم شد، گفت: از آنجایی که اولویت و مطالبه اصلی مردم، مشکلات اقتصادی است و تعدادی از منتخبان تأکید داشتند که باید به مسائل اقتصادی مردم بپردازیم، من کاندیدا خواهم شد چون فکر می‌کنم مجلس باید با اولویت و نگاه اقتصادی اداره و مدیریت شود. 

وی افزود: الآن هیچ شخصی رسماً کاندیدا نیست و کاندیداتوری باید در صحن صورت بگیرد؛ هر ۲۷۶ نماینده می‌توانند در صحن کاندیدا شوند و شانس خود را برای خدمت و مسئولیت بیشتر بیازمایند.


بیشتر بخوانید:رایزنی با قالیباف، نیکزاد و حاجی ‌بابایی درباره ریاست مجلس/ حضور یک زن در هیأت رئیسه ضروری است


منتخب مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس یازدهم اضافه کرد: مجلس رئیس از پیش تعیین شده ندارد و هیچ گروهی بیرون از صحن نمی‌تواند برای مجلس تصمیم بگیرد؛ اینکه گروهی فکر کنند از قبل می‌توانند کسی را به عنوان رئیس یا هیأت رئیسه یا رؤسای کمیسیون‌ها القا کنند، خلاف قانون اساسی و مشی پارلمانی و مردم‌سالاری است.

حسینی اظهار کرد: من به استقلال و عزت رأی تک‌تک نمایندگان باور دارم، لذا مطمئناً رئیس و هیأت رئیسه در صحن تعیین خواهند شد. ‌

وی ادامه داد: فراکسیون‌ها هم تاکنون جلسه‌ای در خصوص تصمیم‌گیری‌های مربوط به ریاست مجلس نداشته‌اند.

به گفته حسینی چهره‌های خوبی در مجلس یازدهم حضور دارند که ظرفیت ریاست مجلس را دارند.

وی در خصوص تشکیل فراکسیون توسط مدیران دولت نهم و دهم نیز گفت: بالغ بر ۵۰ نفر از مدیران دولت نهم و دهم بدون هرگونه سازماندهی و هماهنگی از قبل در مجلس یازدهم راه یافته‌اند. از آنجایی که این افراد دارای سوابق تجربی شناخته شده هستند و همچنین تعداد قابل توجهی از نمایندگان ادوار گذشته نیز در دولت‌های نهم و دهم کار‌ کرده‌اند؛ یک ظرفیت جدید در مجلس به وجود آمده و ما در تلاش هستیم این ظرفیت را در مسیر خدمت به کشور به کار بگیریم و خوشبختانه اقبال به این تصمیم زیاد است.

وزیر اقتصاد دولت نهم و دهم افزود: جلساتی تشکیل خواهیم داد که چگونه از ظرفیت‌های مجلس و ظرفیت‌های این مدیران برای خدمت بیشتر استفاده کنیم.

حسینی اضافه کرد: بین خودمان نیز توافق کرده‌ایم که یک نفر از ما برای ریاست مجلس کاندیدا شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان