تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

روسیه: آمریکا به فشار بر اعضای شورای امنیت علیه ایران روی آورده است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد: آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به سیاست فشار بر اعضای شورای امنیت سازمان ملل روی آورده است.
تحریم تسلیحاتی ایران
رویداد۲۴ «میخاییل اولیانوف» روز جمعه در توییتی نوشت: اقدامات آمریکا به تلاش برای فشار بر کشور‌های عضو شورای امنیت شباهت دارد.

وی افزود: موضع آمریکا در مساله تحریم تسلیحاتی ایران و «اسنپ بک» نه فقط ازنظر منطق بلکه از دیدگاه حقوقی بسیار ضعیف است.

اولیانوف خاطرنشان کرد که اظهارنظر‌های مربوطه در این مساله (تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران) را روز‌های آینده بیان می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی برخلاف اظهارات گذشته خود، برگرفته از توطئه‌پردازان اندیشکده تروریستی و صهیونیستی بنیاد دفاع از دموکراسی مدعی شد آمریکا مشارکت‌کننده قطعنامه ۲۲۳۱ است و بر اساس بند ۱۱ آن می‌تواند خواستار تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران شود.
روسیه، چین، برخی کشور‌های اروپایی و ایران تاکید کرده‌اند این یک برداشت نادرست از قطعنامه است و آمریکا در هجدهم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به صراحت اعلام کرد به مشارکت خود در برجام خاتمه داده است.

بیبشتر بخوانید: سناریو‌های نبرد حقوقی ایران و آمریکا بر سر تحریم‌های تسلیحاتی

اولیانوف در توییت دیگری نوشت: آمریکا اصرار دارد که موقعیت عضو برجام را حفظ کرده است. این خیالپردازی است.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین با استناد به یک سند قضایی دادگاه بین المللی وابسته به سازمان ملل مورخه سال ۱۹۷۱ نوشت: طرفی که از تعهدات خود صرف نظر می‌کند یا آن را اجرا نمی‌کند حقوقش نمی‌تواند به رسمیت شناخته شود.

اولیانوف در پاسخ به توییت دیگری درباره برجام نوشت: بله موارد خودداری ایران از انجام تعهدات خود در برجام وجود دارد، اما شما یک مورد را از یاد می‌برید. این نتیجه مستقیم سیاست فشار حداکثری آمریکا است.

وی افزود: ایران در طول یک سال این سیاست را تحمل کرد، اما در ماه می‌سال ۲۰۱۹ مجبور شد تدابیر متقابل اتخاذ کند. این واقعیت دارد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان