تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹

شگرد جدید کلاهبرداران مجازی / جعل آرم نهاد‌های حمایتی برای دریافت فطریه

معاون اجتماعی پلیس فتا درخصوص پرداخت فطریه و کفاره روزه به صورت مجازی به مردم هشدار داد.

کلاهبرداران مجازی رویداد۲۴ سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا امروز (پنجشنبه اول خرداد) گفت: سودجویان با جعل آرم های - به عنوان مثال - کمیته امداد، سازمان بهزیستی کشور و هلال احمر با ترفندهای گرافیکی، تلاش می کنند خود را به دروغ، نماینده آنها معرفی کنند.

وی با توجه به تکالیف دین و شرع مقدس در ایام پیش رو، عده ای مجرم و کلاهبردار که مترصد هر فرصتی هستند سعی می کنند با سوءاستفاده و دست اندازی به سایت های مجازی، سرقت های مالی از مردم را به بهانه دریافت زکات فطریه و کفاره انجام دهند.

وی اضافه کرد: آنها در این تبلیغات دروغین با معرفی و نشان دادن تصاویر مناطق محروم تلاش می کنند اعتماد عمومی را جلب کرده و کمک مردمی دریافت کنند.

دریافت فطریه با آرم جعلی برخی نهادها
معاون اجتماعی پلیس فتا از مردم خواست تا نسبت به این ترفندها آگاه باشند و زکات فطریه و کفاره خود را فقط از طریق مراجع موثق و مورد اطمینان به دست نیازمندان برسانند؛ این مراجع موثق و مسیرهای کمک رسانی و شماره حساب های معتبر تنها از طریق رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر اعلام می شود.

سرهنگ پاشایی تاکید کرد: مردم به هیچ وجه نباید به شماره حساب‌های مجازی بدون اطمینان، وجهی واریز کنند و کمک های نقدی و غیرنقدی خود را باید صرفا فقط از مسیرهای اعلام شده از طریق رسانه ها و خبرگزاری های معتبر اعطا کنند.


بیشتر بخوانید: هشدار درباره برخی پیامک‌ها/ کلیک نکنید


وی در پاسخ به اینکه آیا در چند روز اخیر، برخوردی با سوء استفاده کنندگان از اعتماد مردم برای دریافت فطریه و کفاره داشته ایم، گفت: چندین سایت در این رابطه مسدود شده اند و با هماهنگی مراجع قضائی علیه آنها پرونده تشکیل دادیم.

سرهنگ پاشایی از مردم خواست در صورت مشاهده صفحات جعلی یا اصرار افراد مشکوک به پرداخت وجوه به عنوان فطریه به شماره حساب های شخصی و نامعتبر، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا گزارش دهند.

منبع: رکنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان