تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
یک عضو فراکسیون امید:

احزاب و گروه‌های سیاسی برای برون‌رفت از مشکلات دست به دست هم دهند

رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت اقتصادی جامعه امروز مهم ترین اولویت است و باید با همکاری جریانات سیاسی و احزاب به دنبال برنامه ای کارشناسی برای برون رفت از وضع موجود باشیم.
علی بختیار
رویداد۲۴ علی بختیار، درباره اولویت‌های کشور در شرایط کنونی و نقش احزاب و گروه‌های سیاسی، بیان کرد: این روز‌ها شاهد هستیم که کسب و کار‌ها یکی پس از دیگری فعالیت خود را از سرگرفته و ما در حال عبور از بحران کرونا هستیم. این بیماری می‌توانست بیش از این سلامتی جامعه را مخاطره کند و تلفات بیشتری را از ما بگیرد، اما خوشبختانه با مدیریت نسبتا صحیح توانستیم تهدید این ویروس را به حداقل برسانیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد:، اما آنچه که بارز است این ویروس تاثیر جدی بر روی اقتصاد گذاشته و کسب و کار‌ها به شدت آسیب دیده‌اند. اکنون آنچه که باید در اولویت تمام بخش‌ها باشد، مدیریت دوران پساکرونا و به حداقل رساندن تبعات این ویروس است. به دنبال این ویروس بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری و مشاغل وابسته به آن به شدت متضرر شدند که نیاز به توجه ویژه دارند.

رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس درباره نقش احزاب و گروه‌های سیاسی برای برون رفت از وضع موجود، تصریح کرد: بر اساس قاعده احزاب و گروه‌های سیاسی باید در تمام شرایط فعالیت‌های صنفی و تشکیلاتی خود را داشته و برای گره گشایی از مشکلات برنامه ارائه دهند. اینکه صرفا احزاب در زمان انتخابات سربرآورده و برای نامزد خود تبلیغات کنند قابل قبول نیست. باید برنامه‌هایی متناسب با شرایط کشور از سوی احزاب ارائه شده و نقد‌های کارشناسی برای حل مشکلات صورت گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دغدغه احزاب و تشکل‌های سیاسی باید مشکلات مردم باشد، خاطرنشان کرد: اگر احزاب و تشکلات برخاسته از درون مردم باشند باید با بهره گیری از نظرات صاحب نظران و کارشناسان در جهت اندیشه سیاسی خود به دنبال برنامه برای رفع دغدغه‌های مردم باشند.

بیشتر بخوانید: نقش دولت در انتخاب رئیس مجلس یازدهم چیست؟
این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با اشاره به عدم مقبولیت رقابت‌های سیاسی در شرایط کنونی، بیان کرد: رقابت سیاسی در همه ادوار و در همه کشور‌ها با توجه به شکل گیری دو نوع اندیشه سیاسی باز و بسته وجود داشته و دارد، اما در کشور ما رقابت‌ها بسیار سنگین شده و کار به تخریب کشیده است. عده‌ای با نام رقابت دست به هرکاری می‌زنند تا جریان مقابل خود را از بالا به پایین بکشند. مطرح کردن حرف‌ها و مسائلی که مستندی نداشته و ناصحیح هستند می‌تواند اعتماد عمومی را نسبت به مسئولان و حاکمیت به چالش بکشد.

بختیار در پایان گفت: همه جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی باید منافع ملی را در اولویت قرار داده و به فکر راه حل باشند. در کشمکش‌های سیاسی بین احزاب و جریان‌ها راه حلی برای مشکلات کشور پیدا نمی‌شود. باید در این روز‌ها دست به دست هم داده و به دنبال راه حلی برای برون رفت از مشکلات باشیم.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان