تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹

بختیاری زاده: استقلال به اندازه پرسپولیس شانس قهرمانی دارد

پیشکسوت استقلال معتقد است اگر لیگ برگزار شود بازیکنان تیم آبی پوش پایتخت باید امیدوارانه و با انگیزه بالا بازی‌ها را دنبال کنند.
استقلال
رویداد۲۴ سهراب بختیاری زاده پیشکسوت استقلال معتقد است اگر لیگ برگزار شود بازیکنان تیم آبی پوش پایتخت باید امیدوارانه و با انگیزه بالا بازی‌ها را دنبال کنند، چون استقلال هم به اندازه پرسپولیس شانس قهرمانی دارد پس شاگردان فرهاد مجیدی نباید نا امید شوند و تا آخرین بازی برای کسب عنوان قهرمانی بجنگند.

قرار است بازی‌های لیگ برتر برگزار شود. در این رابطه چه نظری دارید؟

خوب است، اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و کسی بیمار نشود برگزاری بازی‌ها خوب است. بازی‌ها بدون تماشاگر است و برگزار شود تا عناوین قهرمانی و کسب سهمیه آسیا مشخص شود و به نظر من کارخوبی است. نمی‌شود لیگ را برگزار نکنی و قهرمان را انتخاب کنی حتی اگر تیمی مثل پرسپولیس باشد که ۱۰ امتیاز هم از تیم‌های دیگر بالاتر است، چون هنوز ۹ بازی دیگر باقی مانده و اتفاقات زیادی می‌افتد. خیلی خوشحالم که لیگ برگزار می‌شود و قهرمان و تیم‌های آسیایی و تیم‌های سقوط کننده مشخص می‌شوند.

چرا یک سری از تیم‌ها هنوز هم تلاش می‌کنند که بازی‌ها برگزار نشود؟

به هر حال نظر شخصی خودشان است و تحت تاثیر شرایط باشگاه شان چنین نظری دارند. این کارشان هم منطقی است، چون شرایط باشگاه خودشان را می‌بینند و دوست دارند بهترین اتفاق بیفتد. آن‌ها دنبال منافع باشگاه خودشان هستند، اما خیلی خوب است لیگ را با رعایت کامل توصیه‌های پزشکی برگزار کنیم و تلفات ندهیم و در کنارش قهرمان هم مشخص شود. اگر قرار است لیگ به هر دلیلی برگزار نشود منطقی نیست که پرسپولیس را قهرمان اعلام کنند.

چرا؟ به هر حال هر لیگی نیاز به یک قهرمان دارد. اینطور نیست؟

واقعا نمی‌دانم. نمی‌توانم یک چیزی را بگویم که استدلال درستی نداشته باشد. سازمان لیگ وقتی لیگ را برگزار می‌کند باید آمادگی هر اتفاقی را داشته باشد و بر اساس آن سیاست گذاری می‌کنند تا لیگ شروع و به پایان برسد. بهترین کسی هم که می‌تواند راجع به این مسائل نظر بدهد کسانی هستند که مسول برگزاری لیگ هستند. وقتی هنوز ۹ بازی یعنی ۲۷ امتیاز دیگر باقی مانده یعنی هر اتفاقی می‌تواند رخ بدهد و بار‌ها و بار‌ها دیده ایم که قهرمان لحظه آخر مشخص شده است. اینکه بگویند پرسپولیس ۱۰ امتیاز بالاتر است و اگر لیگ برگزار نشود باید قهرمان اعلام شود عدالت نیست. اینکه عده‌ای تلاش کنند که لیگ برگزار نشود هم درست نیست و باید تلاش کنیم که این ۹ تا بازی برگزار شود و برگزار هم می‌شود، چرا نشود؟ کشور‌های دیگر دارند بدون تماشاگر بازی‌ها را برگزار می‌کنند.

کرونا چه درسی به فوتبال داد؟

مساله کرونا دارد ما را برای فصل‌های بعدی فوتبال هوشیار می‌کند، چون در این مدت مشخص شد که فوتبال چقدر مهم است و نتایج فوتبال چقدر اهمیت دارد و در سال‌های بعد به فوتبال بیشتر احترام بگذاریم و برگزاری بازی‌های فوتبال حرفه ای‌تر

باشد، چون بدون فوتبال زندگی کردن خیلی سخت است. وقتی فوتبال اینقدر شادابی و نشاط به مردم و جامعه می‌دهد به فوتبال بیشتر احترام بگذاریم. الان تمام بزرگان فوتبال در حال مشورت هستند تا بازی‌ها چطور برگزار شود. متاسفانه چند سال لیگ مان را باری به هر جهت برگزار کردیم و فصل‌های آینده باید بابرنامه‌تر و حرفه ای‌تر و اصولی‌تر به فوتبال نگاه کنیم.

بیشتر بخوانید: سنگ بزرگ هیئت مدیره مقابل مدیرعامل/سعادتمند به خط پایان نزدیک می‌شود؟
کرونا چه لطمه‌ای به فوتبال زد؟

طبیعتا در این شرایط کار خیلی سخت شده است. تیم‌هایی که بخواهند دوباره به شرایط بازی برگردند بازیکنان و تیم‌ها کیفیت لازم را ندارند. اتفاق خوب این است که چطور برنامه ریزی کنیم و تیم‌ها در سال‌های بعد امکانات بهتر و حرفه‌ای تری داشته باشند و تیمداری در کشورمان اصولی‌تر باشد. این‌ها تبعات و تاثیرات کرونا است تا سال‌های بعد حرفه ای‌تر و قوی‌تر بازی‌ها را برگزار کنیم.

اگر لیگ برگزار شود استقلال چقدر شانس قهرمانی دارد؟

استقلال نباید فکر کند که کار تمام است. پرسپولیس اگر ۱۰ امتیاز بالاتر است به همان اندازه فشار روی آن‌ها بیشتر است که چطور این فاصله را حفظ کنند و این فاصله به استقلال هم انگیزه می‌دهد که چطور آن را جبران کند. استقلالی‌ها با تمام وجود و امیدوارانه بازی کنند، چون استقلال و سپاهان هم به اندازه پرسپولیس شانس قهرمانی دارند.

اما پرسپولیس ۱۰ امتیاز بالاتر است و واقعا استقلال به اندازه پرسپولیس شانس قهرمانی دارد؟

بله، اختلاف هست، اما هر چه اختلاف بیشتر باشد فشار روانی هم بیشتر است تا آن را حفظ کنی. همین که الان همه پرسپولیس را قهرمان می‌دانند فشار روانی روی آن‌ها بیشتر و استقلال می‌تواند امیدوارانه بازی کند تا جبران کند. ممکن است پرسپولیس غفلت کند و استقلال نباید این شانس را از دست بدهد و با تمام وجود و با امید بالا بازی کنند تا به قهرمانی برسند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال ، لیگ برتر
نظرات شما
پیشخوان