تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
رییس جمهوری:

قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌ها میسر است

رییس جمهوری تأکید کرد: قطع زنجیره شیوع در استان‌های دارای رشد ابتلا به کرونا فقط با رعایت پروتکل‌ها میسر است.

توصیه های رئیس جمهور برای شکست کرونارویداد۲۴ حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» روز یکشنبه در تماس تلفنی با وزیر کشور، ضمن دریافت گزارش وضع برخی استان ها و چند شهر کشور که به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی مردم، ابتلا به ویروس کرونا رشد داشته است، دستور داد: مردم این استان ها و شهرها باید توجه داشته باشند که اگر اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است مجبور به بازگرداندن برخی محدودیت ها شویم.

وی همچنین با قدردانی از مردم به خاطر رعایت نکات و مقررات بهداشتی در برگزاری نماز عید فطر در مساجد، با بیان اینکه فقط با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می توان زنجیره شیوع ویروس را قطع کرد، اظهار کرد: با این شرایط و همکاری خوب مردم می توانیم به تداوم روند بازگشایی اماکن و بقاع متبرکه و حرم های شریف امیدوار باشیم.

روحانی با بیان اینکه با بازگشایی های اخیر برخی مراکز و کسب و کارها نباید هشدارها در مورد رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم کم رنگ شود، افزود: بخش های اطلاع رسانی به ویژه صدا و سیما و فضای مجازی در زمینه آگاهی بخشی به جامعه و اطلاع رسانی مضاعف و فراگیر باید فعالیت خود را افزایش دهند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه رسیدن به مرز کنترل بیماری کووید- ۱۹ و مهار ویروس کرونا به دلیل همکاری مردم و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بوده است، گفت: به هیچ وجه نباید این تلقی در افکار عمومی به‌وجود آید که مراقبت ها و رعایت اصول بهداشتی اهمیت سابق را ندارد و لذا رعایت نکات بهداشتی و مراقبت همچنان باید در دستور کار مردم باشد.

"عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور نیز در این تماس تلفنی، گزارشی از وضع رشد تعداد مبتلایان در یک یا دو استان و چند شهر کشور به خاطر رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند، برگزاری نماز عید فطر در مساجد با رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و همچنین وضع تردد در جاده های بین شهری در تعطیلات آخر هفته و عید سعید فطر، ارائه کرد.


بیشتر بخوانید: مرحله مهار ویروس کرونا در کشور شروع شده است/ ۱۰ استان شرایط خوبی دارند


رییس جمهوری پیش از آن در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد تا ضمن تشدید فعالیت‌ها و اعمال نظارت از سوی ستادهای استانی مقابله با ویروس کرونا در دو استان و چند شهری که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روند افزایشی داشته، برای مهار روند رشد ابتلا به ویروس در این مناطق اقدام شود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان