تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۹

استاندار خوزستان در سال ۹۵: مشکل آب غیزانیه ۳ ماه دیگر حل می‌شود

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان سال ۱۳۹۵ گفته مشکل آب غیزانیه را سه ماه دیگر حل میکند. مطلب زیر بازخوانی سخنرانی شریعتی در دیماه ۱۳۹۵ است.

 مشکل آب غیزانیه

رویداد۲۴ منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست بررسی مشکلات بخش غیزانیه از توابع اهواز که شامگاه گذشته، 26 دی ماه پس از دومین بازدید خود از این بخش و همزمان با افتتاح مسجد حضرت قائم (عج) در روستای 'عوده' این بخش برگزار شد، با انتقاد از محرومیت روستاهای این بخش از آب شرب، یکی از بدیهی‌ترین نیازهای بشری و حقوق مردم بر حکومت و دولت را سلامت و تامین آب شرب بهداشتی برای مردم دانست و اظهار کرد: بخش غیزانیه شامل 80 روستا، با چاه‌های نفت و تولید نفت قابل ملاحظه، از توابع کلانشهر اهواز است اما متاسفانه از ابتدایی‌ترین امکانات برخوردار نیست.

وی دلیل این امر را غفلت مسئولان و مشکلات دیگر در این بخش عنوان کرد و افزود: مردم این بخش بابت نداشتن آب شرب متحمل رنج زیادی شده‌اند و این مشکل که جزو حقوق اولیه مردم است، باید جبران شود.

شریعتی تصریح کرد: آبرسانی به دهستان 'مشرحات' که شامل مطالعه، طراحی و اجرای 25 کیلومتر لوله‌گذاری است به سازمان آب و برق خوزستان واگذار شد تا در مدت سه ماه آن را به انجام برساند.

وی اجرایی شدن آبرسانی به بقیه روستاها را نیز در سه ماه آینده لازم دانست و گفت: تعویض خطوط آبرسانی از ایستگاه شیبان تا روستای 'صفیره' از محل صندوق توسعه ملی بر عهده شرکت آب و فاضلاب روستایی در حال اجراست؛ شرکت ملی مناطق نفتخیز نیز موظف شد لوله‌های موردنیاز آبرسانی، از روستای 'صفیره' تا روستای 'نزهه' را خریداری و در اختیار شرکت آبفار برای اجرا قرار دهد تا در مدت سه ماه اجرا کند.

شریعتی با اشاره به مشکل راه‌های بخش غیزانیه اظهار کرد: در این روستاها مردم با دشواری زیاد تردد می‌کنند و هیچ راه آسفالت وجود ندارد که باید برای احداث راه در این بخش اقدام اساسی شود.

وی گفت: 40 کیلومتر از راه‌های روستایی این بخش، خاکی است و اهالی با مشکلات زیادی در این مسیرها تردد می‌کنند که مقرر شد این قسمت با همکاری استانداری و شرکت مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری و پتروشیمی مارون که در غیزانیه فعالیت و از آن منتفع می‌شوند، آسفالت شود.

استاندار خوزستان افزود: اداره راه و شهرسازی نیز موظف به ساخت پنج کیلومتر راه روستایی و روکش 6 کیلومتر از جاده‌های آسفالته شد.

شریعتی با بیان این‌که ساکنان دهستان 'مشرحات' در این بخش برای هر بار تردد از آزادراه ناچار به پرداخت عوارض می‌شوند، افزود: یک راه فرعی در این منطقه وجود دارد که پیش از این در اختیار راه‌آهن بوده و در این نشست مصوب شد که اداره کل راه و شهرسازی این مسیر فرعی را بازسازی کند تا مردم این مسیر را جایگزین آزادراه کنند.

وی همچنین با اشاره به طراحی 216 کیلومتر شبکه گازرسانی برای بخش غیزانیه اظهار کرد: در این نشست مصوب شد که شرکت گاز تا پایان امسال مقدمات گازرسانی به این بخش را فراهم و پیمانکار را تعیین کند.


بیشتر بخوانید:در غیزانیه اهواز چه گذشت؟/ تیراندازی نکنید، خودمان از سختی می‌میریم +فیلم و عکس


استاندار خوزستان در ادامه در پاسخ به گلایه تعدادی از اهالی، مبنی بر نبود مدارس دخترانه در این بخش، وعده داد: در هر منطقه‌ای که تعداد دختران به حد نصاب برسد، مدرسه در آن احداث شود.

شریعتی با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در بخش غیزانیه گفت: مصوب شد که شرکت مناطق نفتخیز و ملی حفاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله مسابقات ورزشی، کتابخوانی، اردوهای فرهنگی و آموزش قرآنی با بخشداری همکاری کنند.

وی عنوان کرد: مسئولیت اجرای مصوبات بر عهده دستگاه‌های اجرایی است و فرماندار اهواز، بخشدار غیزانیه و معاون عمرانی استانداری نیز بر روال اجرای این مصوبات نظارت می‌کنند.

بخش غیزانیه (شامل دهستان غیزانیه و مشرحات) 80 روستا با بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از نیمی از روستاهای آن فاقد آب شرب هستند و بقیه نیز آب را به صورت جیره‌بندی دریافت می‌کنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان