تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹

اصولگرایان با قالیباف در سیاست خارجی به اختلاف می‌خورند؟

یک فعال سیاسی اصول گرا گفت: بر این باور هستم که محمد باقر قالیباف در مواجهه با مسائل حوزه سیاست خارجی، همانند برجام نیز موضعی معتدل همراه با اقتدار اتخاذ خواهد کرد و با مشکلات چندانی مواجه نخواهد شد

محمدباقر قالیبافرویداد۲۴یک فعال سیاسی اصول گرا گفت: بر این باور هستم که محمد باقر قالیباف در مواجهه با مسائل حوزه سیاست خارجی، همانند برجام نیز موضعی معتدل همراه با اقتدار اتخاذ خواهد کرد و با مشکلات چندانی مواجه نخواهد شد

حسن غفوری‌فرد، فعال سیاسی اصوگرا در ارتباط با آغاز به کار مجلس یازدهم به ریاست محمد باقر قالیباف و مسائل پیش‌روی نمایندگان بهارستان در چهار سال آینده به خبرنگار «انتخاب» گفت: «خوشبختانه در مجلس یازدهم اتحاد و وحدت قابل توجهی میان اصول‌گرایان را شاهد بودیم. میزان آرای رئیس مجلس و هیات رئیسه موقت به وضوح نشان می‌دهد که مواضع نمایندگان مجلس یازدهم یکدست و متحد داشت. همچنین براین باور هستم که در مجلش یازدهم جوانان حضوری فعال و قابل توجه دارند و امید زیادی به آن‌ها وجود دارد. مهم‌ترین امیدواری نسبت به مجلس یازدهم این است که هماهنگی میان سه قوه را افزایش دهد و اشکالات و موانع گذشته را رفع کند.»

وی افزود: «در سطح داخلی مهم‌ترین مساله داخلی پیش‌وری مجلس یازدهم را می‌توان در زمینه رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور و در بطن آن‌ها موضوع بیکاری و اشتغال مورد ارزیابی قرار داد. علاوه بر مشکلات موجود در گشته، شیوع بیماری کرونا را نیز وضعیت بغرنج کشور را بیش از پیش افزایش داده است اما اکنون با توجه به نام‌گذاری سال 99 تحت عنوان س ال «جهش تولید»، مهم‌ترین ماموریت دولت را می‌توان محقق کردن این هدف ارزیابی کرد. واقعیت این است ظرفیت‌های لازم در کشور برای حل مسائل اقتصادی و سیاسی کشور وجود دارد. برای نمونه در بحث مواجه با کرونا شاهد بودیم که ارکان‌های نظام در سطوح مختلف توانایی قابل توجهی دارند و موفق شدند با حداقل امکانات بر مشکلات غلبه کنند. شاید ایران یکی از معدود کشورهایی بود که در مواجهه با ویروس کرونا کمبود چندانی جدی‌ای را تجریه نکرد.»

این فعال‌ سیاسی اصول‌گرا در بخشی دیگر از گفته‌های خود تاکید کرد: «در حوزه سیاست خارجی نیز مسئولیت محول شده به مجلس یازدهم بسیار سنگین است. در مهم‌ترین سطح باید پرونده مواجه ایران با آمریکا باید در دستور کار بهارستان قرار بگیرد. تداوم حضور پر قدرت ایران در عرصه منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای با وحدت و هماهنگی میان نمایندگان مجلس یازدهم می‌تواند پررنگ‌تر شود. واقعیت امر این است که اگر دیگر کشورهای جهان شاهد وحدت و یکدست بودن مواضع ارکان و قوای جمهوری اسلامی ایران باشند، در مواضع خود در تنظیم با مناسبات نیز با تامل بیشتر عمل می‌کنند.»

اصولگرایان با قالیباف در سیاست خارجی به اختلاف می خورند؟

غفوری‌فرد، در ادامه پیرامون وجود سطحی از اختلاف‌نظر‌های احتمالی میان برخی نمایندگان اصول‌گر با محمد باقر قالیباف در نگاه به مسائل داخلی و به ویژه حوزه سیاست خارجی تصریح کرد: «تعیین سیاست‌های کلان کشور در عرصه سیاست خارجی بر عهده رهبری است و آن‌چه که قوای مجریه و مقننه بدان می‌پردازند، در حوزه اجرایی است. در این میان، آقای قالیباف چه در زمانی که منصب ریاست شهرداری را بر عهده داشتند و چه زمانی که در نیروی انتظامی حضور داشتند نشان داده‌اند می‌توانند مقتدر باشند و در عین حال موضعی معتدل‌تر و نرم‌تر نسبت به دیگر اصول‌گراها داشته باشند. بر این باور هستم که محمد باقر قالیباف در مواجهه با مسائل حوزه سیاست خارجی، همانند برجام نیز موضعی معتدل همراه با اقتدار اتخاذ خواهد کرد و با مشکلات چندانی مواجه نخواهد شد.»

این فعال سیاسی اصول‌گر در بخش پایانی گفته‌های خود اظهار داشت: «مجلس فعلی با وجود اکثریت داشتن اصول‌گرایان، خالی از نمایندگان اصلاح‌طلب و مستقل نیز نیست. مجلس یکدست به معنای تماما اصول‌گرا بودن نیست و بر این باور هستم باید از تمامی جناح‌های سیاسی کشور در بهارستان حضور داشته باشند. به طور حتم، هر مجلسی که چند جناح در آن حضور داشته باشد، به طور حتم موفق‌تر عمل خواهد کرد.»

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان