تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹

جنگ ترامپ و توئیتر بالا گرفت/ توئیتر پیام ترامپ را غیرقابل پخش کرد

درگیری بین ترامپ و توئیتر بالا گرفته است. توئیتر محدودیت‌هایی روی توئیت ترامپ گذاشته و ترامپ هم فرمانی علیه شبکه‌های اجتماعی صادر کرده. مدیرعامل فسبوک هم از اقدام توئیتر برای راستی آزمایی توئیت‌ها انتقاد کرده.

جنگ ترامپ و توئیتر

رویداد۲۴ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه هشتم خرداد یک فرمان اجرایی برای پایان دادن به حمایت قانونی از شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک در مقابل پیگرد حقوقی امضا کرد.

دونالد ترامپ به هنگام امضای این فرمان اجرایی تاکید کرد که این فرمان اجرایی در راستای دفاع از «آزادی بیان در برابر یکی از جدی ترین خطرات پیش روی آن در تاریخ آمریکا» صادر کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت، تعداد معدودی از شبکه های اجتماعی بخش وسیعی از كل ارتباطات عمومی و خصوصی در ایالات متحده را در انحصار و كنترل خود دارند.

وی اضافه کرد، آنها قدرت بدون نظارتی برای سانسور ، محدود کردن ، ویرایش ، شکل دادن ، پنهان کردن ، تغییر ، به طور مجازی هر نوع ارتباط بین شهروندان و مخاطبان در عرصه عمومی دارند.

به گزارش آسوشیتدپرس این فرمان دونالد ترامپ نهادهای دولتی را موظف می کند تا از سازمان های مستقل از جمله کمیسیون فدرال ارتباطات و کمیسیون فدرال تجارت بخواهند تا اعمال قوانین جدید در خصوص شرکت های اصلی شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهند.

این خبرگزاری می افزاید، کارشناسان معتقدند بدون مصوبه کنگره نمی توان اقدام چندانی در این زمینه انجام داد.

ماجرا از کجا آغاز شد؟

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در دو توییت نوشته بود که رای دادن از طریق پست در انتخابات پیش روی آمریکا به «تقلب» گسترده منجر می‌شود و این مسئله را مطرح کرده بود که «صندوق‌های پستی به سرقت بروند».

توئیتر اندکی بعد یک برچسب راستی‌آزمایی زیر پست‌ قرار داد که با لینکی کاربران را در صورت تمایل به صفحات و مقالات رسانه‌های خبری مختلف درباره رای دادن از طریق پست در آمریکا هدایت می‌کرد.

عنوان این برچسب راستی‌آزمایی است: «حقایق درباره رای دادن از طریق پست را دریافت کنید».

توئیتر از سوی دیگر می‌گوید افزودن برچسب راستی‌آزمایی حقایق بر پایه خط مشی جدید این شبکه اجتماعی برای مقابله با اطلاعات گمراه‌کننده است. توییتر این مقررات را اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود.

این شبکه اجتماعی پیشتر نیز دو پست رئیس‌جمهوری برزیل را به دلیل «مغایرت با آداب مبارزه با همه‌‌گیری کووید-۱۹» مسدود کرده بود.


بیشتر بخوانید:تقابل ترامپ با توئیتر؛ آقای رئیس‌جمهور به فکر محدودیت افتاد


اظهارنظر زاکربرگ در حمایت از ترامپ

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک هم در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت که سانسور یک شبکه اجتماعی اقدامی مناسب برای دولتی نیست که نگران سانسور است.

او گفت: من کاملا معتقدم که فیسبوک نباید داور درستی حرف هایی باشد که مردم در فضای مجازی می زنند.

توئیت ترامپ درباره «دستور شلیک به معترضان» / توییتر پیام ترامپ را «غیر قابل پخش» کرد

تظاهرات که روز چهارشنبه در مینیاپولیس برگزار شد به خشونت کشیده شد. این دومین روز اعتراضات پس از آن است که پلیس یک مرد سیاه پوست به نام جورج فلوید را با اعمال خشونت کشت.

در همین حال دونالد ترامپ نوشت: این اوباش به خاطر جورج فلوید بی احترامی می‌کنند و من اجازه نخواهم داد این اتفاق بیفتد. چندی پیش با فرماندار، تیم والتز، صحبت کردم و به او گفتم که ارتش در تمام مسیر کنار اوست. هر مشکلی باشد ما کنترل را در دست خواهیم گرفت، وقتی غارت آغاز می‌شود، شلیک هم شروع می‌شود. متشکرم!

توییتر این پیام رئیس جمهور آمریکا را به خاطر "تجلیل از خشونت" غیر قابل پخش کرد.

 
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان