تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
ظریف اعلام کرد:

سیروس عسگری راهی ایران شد

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه از عزیمت سیروس عسگری از آمریکا به ایران خبر داد و نوشت: «سلام دوستان یک خبر خوب، هواپیمای حامل دکتر سیروس عسگری از آمریکا پرواز کرد. تبریک به همسر و خانواده گرامی ایشان.»
سیروس عسگری
رویداد۲۴ محمدجواد ظریف، وزیر خارجه از عزیمت سیروس عسگری از آمریکا به ایران خبر داد و نوشت: «سلام دوستان یک خبر خوب، هواپیمای حامل دکتر سیروس عسگری از آمریکا پرواز کرد. تبریک به همسر و خانواده گرامی ایشان.»

سال ۲۰۱۶ آمریکا سیروس عسگری استاد دانشگاه صنعتی شریف را به کتمان حقیقت در گرفتن روادید، دور زدن تحریم‌ها و سرقت اطلاعات محرمانه تجاری که همه آن‌ها مربوط به سال ۲۰۱۳ بودند، متهم کرده بود، اما دادگاه سرانجام او را از این اتهامات تبرئه کرد.

با این حال اداره مهاجرت آمریکا به بهانه نداشتن ویزا و حضور غیرقانونی در خاک آمریکا او را راهی زندان مخصوص افراد دیپورت شده کرده بود.

در زندان، نگرانی از احتمال ابتلای سیروس عسگری به کرونا نیز افزایش یافته و مقام‌های ایران چند باری در این خصوص هشدار داده بودند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته گفته بود: «موضوع آقای عسگری تمام شده است و احتمال می‌دهم ظرف دو سه روز آینده به کشور باز‌گردد. اگر مشکل پرواز و موانع دیگری نباشد، انشاءالله به کشور برمی‌گردد.»

بیشتر بخوانید: مذاکرات پشت پرده در جریان است/ چه کسانی شانس تبادل زندانی میان ایران و غرب را دارند؟
موسوی افزوده بود: «برای ما امنیت زندانیان ایرانی که در آمریکا و اروپا حضور دارند و ما آن‌ها را گروگان تلقی می‌کنیم، بسیار مهم است و این رایزنی‌ها ادامه دارد. ما آماده هستیم که زندانیان را تبادل کنیم و آن‌ها را به کشورمان بازگردانیم.»

خبرگزاری رویترز ۱۷ اردیبهشت ماه به نقل از یک مقام ایرانی و آمریکایی گزارش داد که واشنگتن «سیروس عسگری» دانشمند ایرانی را که به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا زندانی کرده بود، آزاد خواهد کرد.

محمدجواد ظریف نیز ۲۲ اردیبهشت ماه درباره وضعیت سیروس عسگری گفته بود: آقای سیروس عسگری انشاءالله به زودی به کشور بازمی‌گردد. ایشان آزاد است و مشکل اقامت در آمریکا دارد. از اتهامات واهی که علیه ایشان مطرح شده تبرئه شده است. به شدت فعال بودیم که زمینه را برای پرواز بازگشت ایشان فراهم کنیم و همه اقدامات انجام شده و اگر انشاءالله تست کرونای ایشان منفی بشود، ایشان می‌توانند با اولین پرواز بازگردد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ظریف ، سیروس عسگری
نظرات شما
پیشخوان