تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

جورج فلوید به ویروس کرونا مبتلا بود

جورج فلوید مرد سیاه‌پوست آمریکایی که هفته گذشته در اثر فشار پلیس حین دستگیری جان سپرد در ماه آوریل به ویروس کرونا مبتلا شده بود.

جورج فلوید

رویداد۲۴ به نقل از سی‌ان‌ان‌ترک، آزمایش کرونای "جورج فلوید" در تاریخ 3 آوریل مثبت بوده است اما حین دستگیری او در 25 ماه می ( بیش از 50 روز بعد از آزمایش کرونا) فلوید فاقد علایم کرونا بوده است.

نتایج کالبد شکافی فلوید که از پزشکی قانونی به دست آمده نشان می‌دهد او به دلیل ایست قلبی ناشی از خفگی جان سپرده است و هر دو ریه او در حین دستگیری در وضعیت سالم بوده‌اند.

این شهروند سیاه پوست 46 ساله دوشنبه هفته گذشته بیش از 7 دقیقه زیر زانوی پلیس سفید پوست التماس می‌کرد که در حال خفه شدن است اما پلیس بدون توجه به فلوید، آن قدر با زانو به گردن او فشار آورد که او تحت فشار جان سپرد.

دادگاه برای پلیس خاطی اتهام قتل درجه دو (شبه عمد) را در نظر گرفته در حالی که پیشتر اتهام قتل درجه سوم (غیرعمد) را در نظر گرفته بود.

خانواده فلوید خواستار محاکمه هر 4 مامور پلیسی هستند که در صحنه دستگیری او حضور داشتند.


بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از اعتراضات در آمریکا به قتل جورج فلوید/ از ورود لباس‌شخصی‌ها تا شکستن شیشه ماشین‌ها توسط ماموران پلیس!


از زمان مرگ فلوید بی سابقه ترین اعتراضات در سراسر ایالات متحده آمریکا در نیم قرن گذشته به وقوع پیوسته است. معترضان به برخورد نژادپرستانه پلیس با رنگین پوستان و سیاه پوست ها اعتراض دارند. طی روزهای گذشته در 40 شهر بزرگ و کوچک آمریکا برای کنترل ناآرامی ها مقررات منع رفت و آمد شبانه وضع شده است.

در شهرهای نیویورک و واشنگتن دی سی (پایتخت) با وجود وضع مقرارت منع رفت و آمد شبانه اعتراضات همچنان ادامه دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان