تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۹

فردا خوش شانس‌های خودرو انتخاب می‌شوند!

پس از یک هفته نام نویسی سرانجام از میان چند میلیون متقاضی اسامی خریداران فروش فوق العاده محصولات یکی از دو خودروساز بزرگ فردا مشخص می‌شود.
فروش خودرو
رویداد۲۴ سرانجام پس از یک هفته نام نویسی فردا شنبه و پس فردا یکشنبه مراسم قرعه کشی فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو و سایپا برگزار می‌شود تا خریداران این محصولات مشخص شوند.

بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در این باره گفت: مراسم قرعه کشی برای تخصیص ۱۵ هزار دستگاه از چهار مدل از محصولات ایران خودرو در قالب طرح فروش فوق العاده روز شنبه ۱۷ خرداد ماه با حضور نمایندگان وزارت صمت، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی، پلیس راهور ناجا و سایر نهاد‌های ذیربط در سالن همایش‌های ساپکو برگزار می‌شود.

وی گفت: اسامی منتخبین این طرح پس از پایان قرعه کشی و تایید نهاد‌های نظارتی به صورت عمومی منتشر می‌شود و برندگان تا ۴۸ ساعت فرصت دارند نسبت به واریز وجه خودرو‌های انتخابی خود اقدام کنند.

همچنین سید جواد سلیمانی مدیر عامل سایپا نیز افزود: قرعه‌کشی برای تخصیص ۱۰ هزار دستگاه از ۷ مدل خودرو گروه خودروسازی سایپا با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور، مرکز ملی رقابت برگزار خواهد شد.

مدیرعامل گروه سایپا خاطرنشان کرد: اسامی منتخبین این طرح فروش پس از پایان قرعه‌کشی و تایید نهاد‌های نظارتی به صورت عمومی منتشر خواهد شد و متقاضیان محترم ۴۸ ساعت فرصت دارند تا نسبت به واریز وجه خودرو‌های انتخابی خود اقدام کنند.

فروش فوق العاده محصولات دو خودرو ساز بزرگ طبق دستور وزارت صمت صورت گرفت تا از این طریق بازار آشفته خودرو که قیمت‌ها در آن روزانه و بدون هیچ دلیلی افزایش می‌یافت کنترل شود.

برای شرکت در این فروش فوق العاده وزارت صمت محدودیت‌هایی را در نظر گرفت تا فقط افرادی که نیاز واقعی به خودرو دارند بتوانند ثبت نام کنند و حضور سایر افراد غیر ممکن باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت خودرو‌های داخلی ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
از جمله هر کد ملی فقط امکان ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو دارد، مشتریان در ۳۶ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو از خودروساز نکرده باشند، الزام دارابودن گواهینامه رانندگی برای خریداران، سن خریدار خودرو بالاتر از ۱۸ سال باشد، افراد نباید پلاک خودرو فعال و نصب شده داشته باشند و چند شرط دیگر که برای خرید خودرو مدنظر گرفته شده است.

البته ناگفته نماند، طرح فروش فوق العاده بدون حاشیه هم نبود و شرط واریز بخشی از پول خودرو از سوی خریداران حاشیه‌هایی را بوجود آورد تا جایی که سرپرست وزارت صمت را ناچار به واکنش کرد و مدرس خیابانی طی دستوری اعلام کرد خودروسازان حق دریافت هیچگونه وجهی از متقاضیان جهت حضور در قرعه‌کشی را نخواهند داشت.

اما با تمام محدودیت‌هایی که برای حضور در این قرعه کشی قرار داده شده خبر‌ها حکایت از حضور چند میلیون متقاضی دارد این در حالی است که حجم خودرو‌هایی که از سوی دو خودروساز بزرگ در فروش فوق العاده عرضه می‌شود در مجموع ۲۵ هزار دستگاه است و این بدین معنا است که اکثریت ثبت نام کنندگان موفق به خرید خودرو نخواهند شد.

در حالی همه در انتظار برگزاری قرعه کشی فروش فوق العاده هستند که بازار خودرو در حال حاضر روز‌های آرامی را پشت سر می‌گذارد.

به گفته فعالان این بازار هر چند قیمت خودرو نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته، اما فعلا خبری از خریدار و فروشنده در بازار نیست.

افرادی که نیاز به خودرو دارند با ثبت نام در فروش فوق العاده ترجیح داده تا شانس خود را برای خرید خودرو با قیمت کارخانه و با قیمت بسیار پایین‌تر از نرخ بازار امتحان کنند تا شاید ناچار به خرید خودرو با قیمت گزاف نشوند.

از طرفی فروشندگان نیز که همیشه تمایل دارند کالا خود را با بالاترین قیمت عرضه کنند در حال حاضر دست نگه داشته و منتظر تعیین تکلیف قرعه کشی هستند تا بر اساس آن قیمت‌های خود را مشخص کنند.

فارغ از اینکه فروش خودرو به روش قرعه کشی خوب یا بد است باید این موضوع را در نظر گرفت خودرو‌های در نطر گرفته شده در این قرعه کشی حجم بسیار ناچیزی از تقاضا را پوشش می‌دهد و بخش عظیمی از متقاضیان به خواسته خود در این فرایند دست پیدا نمی‌کنند و ناچارند برای خرید به بازار مراجعه کنند.

این در حالی است که اگر خودروسازان حجم عرضه خود را افزایش ندهند علی رغم کاهش قیمت‌ها طی هفته‌های اخیر، دوباره فرصت برای جولان دلالان مهیا شده و با سوءاستفاده از ورود متقاضیان به بازار مجددا دست به قیمت سازی زده و بازار خودرو را آشفته می‌کنند.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خودرو ، فروش خودرو
نظرات شما
پیشخوان