تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
واکنش روسیه به تحریم‌های جدید علیه ایران:

سیاست شکست خورده آمریکا همچنان ادامه دارد

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام کرد: واشنگتن علیه تعدادی از شرکت‌های کشتیرانی ایران تحریم‌هایی وضع کرده است چرا که سیاست شکست خورده آمریکا در مورد ایران همچنان ادامه دارد.
تحریم‌های جدید علیه ایران
رویداد۲۴ میخاییل اولیانوف روز سه‌شنبه در توئیتر نوشت: مساله حتی نبود خلاقیت (در بین مقام‌های آمریکایی) نیست بلکه عدم وجود دیدگاه و تفکر راهبردی (در مورد ایران) است.

گفتنی است وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام تروریستی علیه مردم ایران، ۱۲۵ کشتی و نفتکش مرتبط با جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌های منع اشاعه هم قرار داد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا روز دوشنبه با اعلام لیست این کشتی‌ها و نفتکش‌ها اعلام کرد اصلاحیه انجام شده برای آن است که این کشتی‌ها در موضوع منع اشاعه تسلیحات اتمی و همچنین تحریم جامع آمریکا علیه ایران نیز طبقه‌بندی شوند.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که جمهوری اسلامی ایران با نادیده گرفتن تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا، پنج نفتکش خود را در هیاهوی رسانه‌ای به ونزوئلا اعزام کرد و به این ترتیب برنامه تروریستی آمریکا علیه ونزوئلا را هم خنثی کرد.

بیشتر بخوانید:  پایان تحریم تسلیحاتی ایران؛ روسیه تا کجا می‌ایستد؟
اولیانوف در توییت دیگری نوشت: اکثر کشور‌های جهان به استثنای چهار کشور منطقه که مسائلی با جمهوری اسلامی ایران دارند، از تلاش آمریکا برای ناکام گذاشتن برجام ناخرسند هستند.

وی افزود: این کشور‌ها از انحراف ایران از تعهدات هسته‌ای خود گلایه می‌کنند، اما این نتیجه طبیعی سیاست آن‌ها در حمایت از آمریکاست.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان