تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی استان‌ها

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور طی دو روز آینده خبر داد.

هواشناسی

رویداد۲۴ صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ خرداد) در برخی مناطق شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران و کرمان افزایش ابر، رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی این شرایط با احتمال کمتر در ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی نیز دور از انتظار نیست همچنین طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روز جمعه (۲۳ خرداد) در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی بعد ازظهر و اوایل شب این روز با افزایش سرعت باد در غرب و جنوب غرب کشور احتمال رخداد گرد و خاک در این مناطق دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه طی این مدت خلیج فارس نیز مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ خرداد) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و در نیمه شرقی همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید: تابستان داغ در انتظار کشور/ کاهش بارش‌ها طی سال آبی پیش رو


وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۲ خرداد) کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در بعد ازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲۳ خرداد) نیز کمی ابری و در بعضی ساعات وزش باد همراه با افزایش ابر و حداقل و حداکثر دمای ۲۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی ، گرد و غبار
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان