تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

رونمایی از جدیدترین داروی مبارزه با ویروس کرونا در ایران

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: قرار است دارویی را برای مقابله با ویروس کرونا رونمایی کنیم که می تواند نقش مهمی در ‌کاهش مرگ و میر بیماران داشته باشد. یکی از داروهای مورد استفاده «رسیژن» (داروی ام اس) است و در درمان بیماران کرونایی اثر گذاری فراوانی داشته است.

داروی درمان ویروس کرونارویداد۲۴ رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: قرار است دارویی را برای مقابله با ویروس کرونا رونمایی کنیم که می تواند نقش مهمی در ‌کاهش مرگ و میر بیماران داشته باشد. یکی از داروهای مورد استفاده «رسیژن» (داروی ام اس) است و در درمان بیماران کرونایی اثر گذاری فراوانی داشته است.

دکتر علی اکبر ولایتی در ابتدای نشست تخصصی به منظور بررسی نقش داروی رسیژن ( داروی ام اس) گفت: تلاش‌های فراوانی برای دستیابی به درمان مناسب و داروی تاثیرگذار انجام شده و در بیمارستان مسیح دانشوری با همت متخصصان و پزشکان، گام‌های ارزشمندی در حوزه پژوهشی برداشته شده است که امیدواریم هر چه زودتر نتایج مثبت آنان در اختیار قرار گیرد و قرار است دارویی را برای مقابله با کرونا رونمایی کنیم که می تواند نقش مهمی در ‌کاهش مرگ و میر بیماران داشته باشد.

وی افزود: یکی از داروهای مورد استفاده «رسیژن» است که در درمان بیماران کرونایی اثر گذاری فراوانی داشته است و می‌توانیم با استفاده از این دارو تا حدودی با بیماری مقابله کنیم که با کسب مجوز از وزارت بهداشت و رعایت قوانین مربوطه از آن استفاده شده و تا حدود ۵ برابر نسبت به قبل بهبودی داشته‌ایم هر چند که باید مطالعات در سطح وسیع‌تری توسعه یابد که با هماهنگی وزارت بهداشت طراحی و اجرا خواهد شد.

در ادامه، دکتر علیرضا زالی - فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران - هم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در مرکز مسیح دانشوری ضمن تشکر از دکتر ولایتی گفت: از تمامی پزشکان، متخصصان و کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا ایستادگی کرده اند و اتفاقات بسیار مهم و مناسبی را در این بیمارستان رقم زده‌اند،قدردانی می‌کنم.

وی تاکید کرد:استفاده خردمندانه و دقیق از داروها، تجویزهای درست، پژوه‌ های انجام شده، به کارگیری همه امکانات و ظرفیت‌ها برای مقابله همه جانبه با بیماری و ارائه خدمات به بیماران در این مرکز قابل تقدیر است.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری در بخش دیگری از این نشست برخی از متخصصان و پزشکان در خصوص این دارو و تاثیرات استفاده از آن مطالبی را ارائه کردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان