تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

مدیرکل آژانس: رایزنی‌ها با ایران به طور سازنده ادامه دارد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعای مبنی بر وجود فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده از سوی ایران، گفت رایزنی‌های سازنده با تهران درباره این فعالیت‌ها ادامه دارد.

مدیرکل آژانس

رویداد۲۴ رافائل گروسی روز دوشنبه پس از نشست مجازی شورای حکام در جمع خبرنگاران، اقدامات راستی آزمایی را فرآیندی دایمی خواند که ارتباطی به تجدید نظر درباره پرونده هسته‌ای ایران که سال ۲۰۱۵ وفق برجام بسته شد ندارد.

وی با اشاره به اینکه هرجا فعالیت هسته‌ای در جریان است آژانس باید حاضر باشد، از اینکه با جمهوری اسلامی ایران در برخی موارد اختلاف نظر دارد ابراز تاسف کرد.
بیشتر بخوانید: بیش از چهار ماه است که ایران برای ما دسترسی به دو محل را ایجاد نکرده است
شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه نشست فصلی خو را در شهر وین آغاز کرد.

گزارش سالانه سال ۲۰۱۹، گزارش همکاری‌های فنی سال ۲۰۱۹، نظارت و راستی آزمایی در جمهوری اسلامی ایران با توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ سال ۲۰۱۵ شورای امنیت سازمان ملل، گزارش اجرای پادمان‌ها در سال ۲۰۱۹، اعمال پادمان‌ها در جمهوری دموکراتیک خلق کره، توافقنامه پادمان‌های پیمان عدم اشاعه با جمهوری اسلامی ایران از جمله مباحث جلسه امروز خواهند بود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اساس گزارش‌های ادعایی اتهاماتی را درباره فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در مکان‌هایی در ایران مطرح کرده است.

گروسی درباره ماهیت این مکان‌ها گفت: دقیقا به همین خاطر است که ما خواهان دسترسی (به فعالیت‌های هسته‌ای و مکان‌های اعلام نشده) در ایران هستیم و امیدواریم تلاش‌های ما با موفقیت روبرو شود.

وی تعداد این مکان‌ها را در ابتدا سه مورد عنوان کرد و افزود:، اما اینک یک مکان بی ربط است و نیازی به دسترسی به آن وجود ندارد.

او درباره پاسخ احتمالی شورای حکام به گزارش آژانس در این زمینه گفت: تصمیم گیری در این باره به نظر اعضا بستگی دارد.

مدیر کل آژانس با بیان اینکه کار او تهیه گزارش دقیق و فنی از فعالیت هسته‌ای کشور‌ها و اعلام ملاحظات فنی آژانس است، مدعی شد که تمایلی به جهت دهی و اثرگذاری بر تصمیم گیری اعضا ندارد.

گروسی درباره خطر کاهش همکاری هسته‌ای ایران با اژانس در پی افزایش فشار‌ها ابراز امیدواری کرد که چنین اتفاقی رخ ندهد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان