تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی:

منابع محدود است؛ از خام‌فروشی مــواد اولیــه فـــولاد مبارکه جداً جلوگیری شود

نمایندۀ مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه با اجرای پروژه‌های بزرگ فعل «ما می‌توانیم» را به‌خوبی صرف کرده است گفت: منابع محدود است؛ از خام‌فروشی مواد اولیه فولاد جداً جلوگیری شود.

رویداد۲۴  پروین صالحی در آیین کلنگ‌زنی پروژۀ نورد گرم ۲ با گرامیداشت حضور مسئولان کشوری و استانی و مادر شهید بزرگوار شهید خرازی در مراسم افزود: منطقه انتظار دارد که از طرف وزارتخانۀ صمت شرایطی برای استقرار و تأمین واحد‌های پایین‌دستی فولاد در آن ایجاد شود تا بتوانیم صنایع تبدیلی را برای محصولات اولیۀ فولاد در این بخش از استان راه‌اندازی کنیم و بدین ترتیب، علاوه بر تأمین منافع برای منطقه، از هزینه‌های گزاف حمل‌ونقل نیز جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ما باید کارگر فنی ماهر در سیستم صنعت داشته باشیم، اضافه کرد: جهش تولید در شرایطی محقق می‌شود که مثلا ۱۰ کارگر ماهر در حال کار باشند و یک ناظر در کنار آن‌ها بر امور نظارت داشته باشد. پیشنهاد می‌کنم در قطب‌های صنعتی کشور مراکز آموزشی تربیت کارگر فنی ماهر تشکیل شود و در این مراکز هم از متخصصان مشغول به کار مجتمع استفاده کنیم و هم از متخصصان مشغول به کار در مراکز دانش‌بنیان. اگر این مهم انجام شود، نیاز اساسی کشور به نیروی فنی ماهر برطرف می‌گردد.

نمایندۀ مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شهر‌های صنعتی با رکود واحد‌های صنعتی مواجه شده‌ایم و انتظار داریم این مناطق با توجه منابع مالی که اختصاص می‌دهید از حالت رکود خارج شوند و همچنین با توجه به تولید محصولات داخلی، از ورود محصول مشابه خارجی جلوگیری شود که این امر مهم سبب دلگرمی واحد‌های داخلی می‌شود.

وی اضافه کرد: نکتۀ مهم دیگر اینکه با پیوند خوردن متخصصان فولاد با قسمت‌های پژوهشی کشور، امیدواریم در آیندۀ نه‌چندان دور شاهد این باشیم که با پیوند صنعت و دانشگاه، الکترود موردنیاز صنایع فولادی در داخل ایران با فناوری داخلی بومی‌سازی شود.

صالحی در پایان سخنانش از سرپرست وزارت صمت درخواست کرد از خام‌فروشی مواد اولیۀ فولادجداً جلوگیری شود، زیرا منابع محدود است. در بلندمدت باید مسئولین برنامه‌ریزی در نظر بگیرند که برای مثال این میزان سنگ‌آهن تا چند سال نیاز داخلی را رفع می‌کند و بر این اساس جلوی برخی خطرات برای صنعت فولاد در آینده گرفته شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان