تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۹

آغاز انتخابات در فرانسه/ مکرون در آستانه شکستی بزرگ؟

فرانسه پس از ماه‌ها تعطیلی به خاطر پاندمی ویروس کرونا، امروز (یکشنبه) دور دوم انتخابات شهرداری‌ها را که به تعویق افتاده بود، برگزار می‌کند؛ انتخاباتی که به گفته نظرسنجی‌ها نتیجه تلخی برای رئیس جمهور فرانسه به همراه خواهد داشت چرا که حزبش ممکن است در تمامی شهرهای بزرگ شکست بخورد.
امانوئل مکرون
رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه یک سال پیش امیدوار بود که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ میلادی، انتخابات محلی به محکم شدن جای پای حزب جوانش در شهر‌های بزرگ و مهم سراسر فرانسه از جمله پاریس کمک کند. اما اخیرا معاونین رئیس جمهور سطح این توقعات را پایین آورده‌اند.

در پاریس، پایتخت فرانسه آن ایدالگو، شهردار سوسیال کنونی این شهر در مسیر یک پیروزی راحت پس از کمپین سمبلیک ماکرون و حزب حاکمش موسوم به حزب "جمهوری به پیش" (LaREM) قرار دارد.

در همین حال انتظار می‌رود حزب "سبزها" نیز حتی در برخی مواقع در ائتلاف با حزب چپ‌گرا‌ها در شهرهایی، چون لیون، مارسی و بوردو موفق عمل کنند و بر جریانی که در انتخابات اروپایی سال ۲۰۱۹ میلادی به وجود آوردند، تکیه کنند. در شهر پرپینیان، حزب راست افراطی مارین لوپن ممکن است کنترل نخستین شهرش با جمعیتی بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر را به دست آورد.

فرانسه اواسط مارس سال جاری میلادی دور نخست انتخابات شهرداری‌ها را برگزار کرد؛ درست ۴۸ ساعت قبل از آنکه ماکرون یکی از جدی‌ترین قرنطینه‌ها و تعطیلی‌های اروپا را اعمال کند و همین امر باعث یک تاخیر طولانی در برگزاری دور دوم انتخابات شهرداری‌ها شد.

مکرون اعلام کرده که ریاست جمهوری‌اش را از نو برنامه‌ریزی خواهد کرد و ماه آتی برنامه مفصلی را برای دو سال پایانی دوره ریاست جمهوری‌اش ارائه خواهد کرد.

ترمیم کابینه دولت نیز به شدت انتظار می‌رود و بزرگترین سوال درباره آینده ادوار فیلیپ، نخست وزیر محبوب ماکرون مطرح است. فیلیپ در حال حاضر برای به دست آوردن پست قدیمی خود به عنوان شهردار لو آور تلاش می‌کند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مکرون ، فرانسه
نظرات شما
پیشخوان