تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۹

بازگشت کمبود بنزین به ونزوئلا با پایان محموله صادراتی ایران

صف‌های طولانی مقابل پمپ بنزین‌های ونزوئلا که پس از صادرات بنزین ایران به این کشور در ماه مه برای مدتی از بین رفته بود، با مصرف این محموله و ادامه بحران تعمیر پالایشگاه‌ها دوباره در حال شکل گرفتن است.
کمبود بنزین به ونزوئلا
رویداد۲۴ صف‌های طولانی پمپ بنزین‌های ونزوئلا پس از رسیدن محموله ۱.۵ میلیون بشکه بنزین ایران در ماه مه از بین رفته بود و اگر این کشور نتواند سوخت بیشتری وارد کند، بحران کمبود بنزین دوباره تشدید خواهد شد.

منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: تولید داخلی بنزین در ونزوئلا با کمک تکنسین‌های ایرانی که دو ماه سرگرم بازرسی و تعمیرات پالایشگاه‌های ونزوئلا بودند، افزایش پیدا کرده است. این تکنسین‌ها هفته گذشته ونزوئلا را ترک کردند.

اما پیشرفت در احیای تولید بنزین پس از این که فعالیت پالایشگاه کوردون به دلیل مسائل مکانیکی و آتش سوزی متوقف شد، به مانع خورد.

بیشتر بخوانید: اعزام نفتکش‌ها به ونزوئلا چه منفعتی برای ایران داشت؟
آنا ماریا اوردانتا که نظارت پمپ بنزین‌ها در منطقه کاراکاس را برعهده دارد، اظهار کرد: حتی پمپ بنزین‌ها در ایالت فالکون که مجتمع پالایش پاراگوانا در آن قرار دارد، ناچار شدند تعطیل کنند. بعضی از پمپ بنزین‌ها سوخت اندکی دریافت می‌کنند و سایرین ناچارند چند روز در هفته تعطیل بمانند.

آمریکا همچنان به اعمال تحریم علیه ونزوئلا ادامه می‌دهد و احتمال واردات این کشور از خارج را کاهش داده است. هفته گذشته آمریکا درصدد دریافت اجازه حقوقی برای توقیف همه محموله‌های نفتی چهار کشتی ایرانی عازم ونزوئلا برآمد. ایران و ونزوئلا بر حق خود برای تجارت تاکید کرده و تلاش آمریکا برای تغییر حکومت در ونزوئلا از طریق اعمال تحریم‌ها را به چالش کشیده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ونزوئلا در حال حاضر تنها ۸۰ هزار بشکه در روز بنزین تولید می‌کند و پالایشگاه‌های این کشور بسیار بی ثبات بوده و تولیدشان نوسان روزانه دارد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ونزوئلا
نظرات شما
پیشخوان