تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۹

چیکار کنیم کباب کوبیده از سیخ نریزد؟

برای پختن کباب کوبیده خوشمزه و حرفه‌ای نکات ریزی وجود دارد که در این مطلب راه‌های جلوگیری از ریختن کباب کوبیده از سیخ را آموزش می‌دهیم.

 کباب کوبیده

رویداد۲۴  اکثر ما توی زندگیمون حداقل یک بار تلاش کردیم که کباب کوبیده خانگی درست کنیم، ولی بیشتر مواقع نمیتونیم اون کبابی که مد نظرمون هست رو تهیه کنیم و گاهی پیش میاد کباب روی آتیش بریزه یا خیلی سفت بشه بنابراین در این مطلب از نمناک تلاش کردیم تمام نکاتی که برای کباب زدن لازم است را آموزش دهیم.


نکات مهم کباب زدن:
بهترین گوشت برای تهیه کباب کوبیده، استفاده از گوشت سردست و گردن به همراه مقداری هم دنبه است که باید با هم چرخ شوند تا کباب چرب و خوشمزه‌ای درست شود.

قبل از اینکه مواد کباب را روی سیخ بکشید بهتر است سیخ‌ها را از قبل چند دقیقه‌ای داخل یخچال یا فریزر قرار دهید تا سرد شوند.
بیشتر بخوانید: کباب کوبیده در فر رو چجوری انقد خوشمزه درست می‌کنند؟

سیخ‌های کباب در هنگام استفاده حتما باید تمیز و خشک باشند.

گوشتی را که تهیه کردید و برای کباب کردن میخواهید استفاده کنید نباید بشویید، چون چسبندگی خود را از دست می‌دهد و هنگام سیخ زدن و کباب شدن میریزید.

یکی از راه‌هایی که برای چسبندگی گوشت‌ها می‌توان انجام داد اضافه کردن مقداری گوشت مرغ چرخ شده به گوشت قرمز کبابیست. چرا که گوشت مرغ چسبندگی بالایی دارد.

برای مواد کباب کوبیده باید پیاز‌ها را رنده کنید و آب آن را کاملا بگیرید و فقط تفاله پیاز را به گوشت اضافه کنید تا سبب شل شدن مواد و ریختن از روی سیخ نشود.

استفاده از جوش شیرین در کباب باعث از بین بردن آهن گوشت میشود و برای استفاده مکرر اصلا توصیه نمیشود، ولی اگر هر از گاهی خیلی تصادفی هوس درست کردن کباب کوبیده کرده باشید برای یکدست و زیبا کردن کباب‌ها و نیز چسبندگی بیشتر، میتوانید از مقدار خیلی کمی جوش شیرین در مواد کباب کوبیده استفاده کنید.

برای حالت چسبندگی بیشتر گوشت‌ها و برای اینکه از روی سیخ نریزند آن‌ها را کاملا ورز دهید و بعدحدود ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا مغز گوشت کاملا سرد شود. حتی بعد از اینکه کباب‌ها را به سیخ گرفتید مجددا آن‌ها را یک ساعت دیگر داخل یخچال یا فریزر قرار دهید تا سرد شوند و خودشان را بگیرند.

دو طرف گوشت‌های به سیخ کشیده شده را از بالا و پایین خوب با دست فشار دهید تا به سیخ بچسبند.
حرارت اولیه آتش منقل گازی و یا ذغالی هنگامی که کباب‌ها را روی آن قرار میدهید باید خیلی زیاد باشد و باید با قدرت روی آتش زغال باد بزنید سیخ‌ها را باید تند تند پشت و رو کنید تا یک طرف آن بیشتر روی آتش نباشد. وقتی هم که گوشت‌ها خودشان را گرفتند حرارت را کم کنید و یا باد زدن را به آرامی انجام دهید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان