تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹

خانه ساده و ابدی پدرسالار + عکس

تصویری از سنگ قبر محمدعلی کشاورز، که ۳۷روز پیش در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران دفن شد، منتشر شده است.

پدرسالار

رویداد۲۴  روز یکشنبه ۲۵ خرداد۹۹ خبر درگذشت محمدعلی کشاورز، هنر کشور را در بهت فرو برد. محمدعلی کشاورز یکی از قدیمی‌ترین بازیگران عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون بود که روز سه شنبه ۲۷ خرداد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد و به تازگی تصویری از سنگ قبر این هنرمند پیشکسوت با دستخط و امضای خودش منتشر شده است.


کشاورز که متولد سال ۱۳۰۹ در استان اصفهان بود در سال‌های حضورش در عرصه هنر کار‌های زیادی در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون از خود به جای گذاشته است. او تاکنون در حدود ۵۰ فیلم سینمایی، بیش از ۳۰ سریال تلویزیونی و چندین تئاتر و تله‌تئاتر ایفای نقش کرده است.
بیشتر بخوانید: آپارتمان «محمدعلی کشاورز» موزه می‌شود
از آثار ماندگار او، به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها می‌توان اشاره کرد.

این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آن‌ها فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» بوده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پدر سالار
نظرات شما
پیشخوان