تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹

بازداشت شهردار بندرعباس به اتهام فساد مالی

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از بازداشت شهردار منطقه یک بندرعباس به اتهام فساد مالی خبر داد.
بازداشت شهردار منطقه یک بندرعباس
رویداد۲۴ علی صالحی صبح امروز (ششم مردادماه) در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: به دستور مقام قضایی، شهردار منطقه یک بندرعباس به اتهام فساد مالی بازداشت شده است.

وی در ادامه افزود: به همراه این فرد سه نفر دیگر نیز با عناوین اتهامی مشابه دستگیر شده اند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در خصوص متهمین مذکور قرار تأمین کیفری صادر شده و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
 
 

راه‌اندازی هشتگ بندرعباس من کجاست

 
 
در واکنش به تخلفات کلان در مجموعه شهرداری بندرعباس، هشتگ «بندرعباس من کجاست» راه اندازی شده است. کاربران توییتر با زدن این هشتگ به بیان مشکلات شهری بندرعباس می‌پردازند و عملکرد مدیران و مسئولان بندرعباس را مستقیما مورد انتقاد قرار می‌دهند.

به نظر می‌رسد عمده انتقادات این شهروندان به تغییر و بازسازی بافت شهری و به‌طور کلی عملکرد شهرداری و شورای شهر بندرعباس در ادوار مختلف باشد. کاربران در توییت‌های خود به حرکات نمایشی برخی مسئولین اعتراض کردند و خواستار پاسخگویی نهاد‌های مربوطه شدند. مشکلات زیرساختی و شهرسازی بندرعباس یکی از موضوعات اساسی است که کاربران بسیاری با هدف قرار دادن آن به وضعیت نمای سواحل گرفته تا تناسب المان‌های شهری بندرعباس انتقاد کرده‌اند.

روزنامه صبح ساحل نوشته کاربران بسیاری با به نقدکشیدن مجسمه‌ها و المان‌های شهری، مهندسی و معماری کنونی بندرعباس را به ویژه از بعد زیبایی‌شناختی ضعیف قلمدادکردند. این کاربران با به اشتراک گذاشتن عکس‌هایی ازمکان‌های مختلف بندرعباس و مقایسه این عکس‌ها، مسئولان را به تغییر غیراصولی بافت شهری و نابودی بسیاری از مسائل نوستالژی و خاطره‌انگیز بندرعباس متهم کردند. این موج توییتری هم‌چنین نگاه ویژه‌ای به مشکلات زیست‌محیطی شهر بندرعباس دارد. پدیده دریاخواری ومشکل ورود فاضلاب و پساب‌های شهری به دریا از جمله موارد مربوط به محیط زیست بود بود که بار‌ها به آن پرداخته‌شد. در این بین تعدادی از کاربران هم به آسیب‌های کاشت درخت «کنوکارپوس» در فضای شهری بندرعباس اشاره کردند و در مقابل قطع درختان قدیمی بندرعباس را اقدامی نادرست از جانب مسئولان قلمداد کردند.

فقدان فضای تفریحی، عدم لوله‌کشی گاز، پروژه‌های نیمه‌کاره شهرداری و معماری نامناسب شهری از دیگر مشکلاتی بود که کاربران در توییت‌های خود مطرح کردند. ماجرا به بیان مشکلات سازه‌های شهری و مشکلات زیرساختی ختم نشد و تخریب و بی‌توجهی به بنا‌های تاریخی بندرعباس هم در این بین موردتوجه قرار گرفت. تجاوز به حریم بنای «حمام‌گپ» بندرعباس، تخریب بنای تاریخی «خانه احمدی» و مرمت قسمت‌هایی از «معبد هندوها» از جمله مباحثی بودند که به تخریب و بی‌توجهی به میراث تاریخی و فرهنگی مربوط بود و موردتوجه کاربران قرار گرفت. با این حال موضوعات گسترده‌ای در این هشتگ‌ها به چشم می‌خورد و کاربران هم‌چنان بر پیگیری مطالبات خود پافشاری می‌کنند و خواستار پاسخگویی هستند.

این موج توییتری از ۳۱ تیرماه آغاز شد و طبق آخرین آمار فقط در ۲۴ ساعت گذشته، هشتگ بندرعباس من کجاست در فضای مجازی، ۳۴۹ هزار و ۹۵ بار دیده شده‌است و ۴ هزار و ۹۳۱ بار در همرسانی این هشتگ مشارکت شده‌است. شایان ذکر است که تا کنون هیچکدام از مقام‌های رسمی و مسئولان اجرایی هرمزگان به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فساد مالی
نظرات شما
پیشخوان